Değerli Aydınpost okuyucuları; bu hafta da sizlere bayram sonrası gezdiğim ve gördüğüm yerleri bir turizmci gözüyle anlatmaya çalışacağım. Başlıkta da gördüğünüz üzere Ege Üniversitesi Özdere eğitim ve dinlenme tesisleri Aydın’dan 90km mesafede, takribi 80 dakika; İzmir’den Özdere 67km mesafede takribi 70 dakikadır. Burada kardeşim ile sekiz günlük bir tatil yaptık. Burası eşsiz doğası ve sahili, denize sıfır konumu ile huzurlu bir tatil geçirmek isteyen misafirler için bungalov tipi kabinler ile konaklama hizmeti vermektedir. Ben ve kardeşim burada denize sıfır konumuyla huzurlu bir tatile yelken açtık. Tesise giderken tereddütlerim vardı. Açıkçası pandemi kurallarına harfiyen uyan kamp, sabah kahvaltısı ve akşam yemekleri, lezzetli mezeleri ve ızgaralarıyla doyumsuz tatlar sunan ayrıca günübirlik kullanım yapılabilen bir tesistir. Bu tesisin her yerini doyasıya gezdik, gördük ve sevdik. Denizi güzel, kumsalı güzel… Küresel Covid-19 salgını göz önünde bulundurularak Ege Üniversitesi Özdere yaz kampına gönül rahatlığı içinde gidebilirsiniz. Emeği geçen tüm personel arkadaşlara canı gönülden teşekkür ederim, hepsi de görevlerini layıkıyla yerine getiriyorlar. Ben hayatımda ilk olarak kardeşim sayesinde böyle bir kampa gittik, vesile olduğu için Aysel Avcı’ya buradan da teşekkür ediyorum. Sessiz ve huzurlu bir yer, deniz muhteşem.

Plaj içinde turlayan mısırcıdan son birkaç günde mısır almaya başladık. Şimdiye kadar yediğim en lezzetli mısırdı hala tadı damağımda. Kampın yemeklerini yapan Nevzat ustayı tek geçerim. Ayrıca kamptaki arkadaş ortamı anlatılmaz yaşanır, yaşadım.  Ege Üniversitesi Özdere kampı umarım bu şekilde devam eder ve özelleşmez. Bir turizmci olarak böyle bakir kalmış doğa içerisinde güzel yerlerin bozulmadan devam etmesi ve ticari amaçlar ile peşkeş çekilip beton yığınına çevrilmemesi temennimdir.  Bu kampa İzmir ve Menderes’ten nasıl gidilebileceğini merak ediyorsanız MOOVİT uygulaması en yakın toplu taşıma durağından adım adım yol tarifi ile buraya ulaşımın en iyi yolunu bulmanıza yardımcı olur. Burada Menderes Belediyesini anlatmadan geçemeyeceğim. Şahsi olarak belediye başkanını tanımıyorum. Gördüğüm kadarıyla şeffaf belediyecilik parolası ile tarihsel ve çevresel dokusuna sahip çıkan sağlıklı, neşeli, mutlu, aşk dolu ve bahar havasında yaşanabilir bir kent anlayışının eşit hizmetini gördüm. Kampta kaldığım süreç içerisinde yapmış olduğum gözlemler ve izlenimler neticesinde en önemli olan hizmetlerden çöp araçları sabah ve akşam bölgenin tüm çöplerini topluyor.  Sahillerde mangal yakmak yasak, bu harika bir şey ve uygulama titizlikle devam ediyor herkes kurallara uyuyor. Kültürel, tarımsal, turizm ve sosyal zenginlikleri geliştiren halkın kendini her bakımdan güvende ve mutlu hissettiği, gelecek kuşaklara yaşanabilir bir kent bırakmayı amaçlayan bir belediye gördüm.

İzmir Menderes Belediye Başkanı makine mühendisliği bitirmiş, İzmir’in ilk yerleşim yeri olan Cumaovası döneminden başlayarak yaşamını sürdüren 2014 yerel seçimlerinde Cumhuriyet Halk Partisinden belediye meclis üyesi olarak seçilen; 5 yıl meclis üt-yeliği ardından 31 Mart 2019 yerel seçimlerinde Menderes Belediye Başkanlığı görevine seçilmiştir. Seçilen belediye başkanı Mustafa Kayalar’ın politikası demokrasi, adalet, eşitlik, özgürlük, dayanışma gibi temel insani değerlere sahip çıkmayı görev bilerek çıktığı bu yolda en büyük hedefi hemşeriler arasında sosyal-kültürel ilişkilerin geliştirilmesi, tüm zenginlikleri hakça paylaşarak gelecek nesillere aktarılması ve ilçenin sahip olduğu potansiyelini ortaya çıkarmasını sağlayacağına inanıyorum. Planlanan, devam eden ve tamamlanan projelerini anlatmakla bitmez. Yerinde görmek gerekir.
Başta Özdere, Küner, Gümüldür, Cumaovası, Çakaltepe, Ahmetbeyli gibi yerlerin hepsi Menderes Belediyesine bağlıdır ve hepsine de eşit hizmet devam ediyor.

SONUÇ: Bu güzel beldeler güzel insanlar ile güzelleşir, adı duyulur ve geleceğe yatırım yaparlar. Özdere’de yıllardır hizmet veren Ege Üniversitesi eğitim kampı gibi birçok yer gün yüzüne çıkıyor. Buna vesile olan kişiler sayesinde bizler de sizlere yazmaya ve anlatmaya devam ediyoruz.
Diyorum ki: Böyle doğal yapısı bozulmamış yerlere herkes gidebilmeli ve güzellikleri yaşamalı, Türkiye ve dünyaya tanıtmalıyız. Olmaz mı?

NOT: Bu tesislerde ve civar tesislerde fiyatlar da makul seviyededir. Genç Pide harika bir yer, Papatya Ev Yemekleri anlatılmaz yaşanır. Civarda avm dolu ve fiyatlar ise şehirdeki avmlere göre pahalıdır.
Bu haftaki yazımız da bu şekildedir. Değerli yorumlarınızı bekliyoruz.