• BIST 109.754
  • Altın 156,091
  • Dolar 3,8568
  • Euro 4,5510

    İntikamı acı oldu!

    26.08.2012 12:03
    The Sun'ın fotoğrafları yayınlama kararının altından öyle bir isim çıktı ki...
    İntikamı acı oldu!
    İntikamı acı oldu! İntikamı acı oldu! İntikamı acı oldu!

    Prens Harry’nin çıplak resimlerini yayımlayan The Sun Gazetesi’nin bu kararının arkasında, gazetenin sahibi, “Telefon dinleme skandalıyla yargıya çekilerek ülkede küçümsenen” kızgın medya kralı Rupert Murdoch’ın olduğu iddia edildi.

    Murdoch’ın, fotoğrafların yayımlanmasını sağlayarak, Saray'dan, Başbakan David Cameron'dan ve telefon dinleme skandalı ile başlayan Lord Leveson soruşturmasından intikam aldığı ifade ediliyor.

    The Independent gazetesinin Murdoch’a ait medya grubu ‘News İnternational’dan güvenilir bir kaynağa dayandırdığı haber, bu sabah İngiltere’de bomba etkisi yarattı.

    Prens Harry’nin Saray’ı utandıran Las Vegas macerasının etkisinin henüz geçmediği İngiltere’de, haberin büyük tartışmalara yol açması beklenirken The Sun’ın bağlı News İnternational Grubu spekülasyon hakkında yorum yapmaktan kaçındı.

    Hatırlanacağı gibi Prens Harry’nin çıplak fotoğrafları çarşamba günü ortaya çıkınca Basın Şikayetler Komisyonu’nu arayan Saray, fotoğrafların yayımlanmasını istemediğini, bunun gazete editörlerine bildirilmesini istemişti.

    Uyarıyı dikkate alan İngiliz gazeteleri perşembe günü fotoğrafları yayımlamaktan kaçınmıştı. The Sun gazetesi ise ani bir kararla fotoğrafları cuma günü yayımlayınca “kararının haklılığı” konusunda ülkeyi ikiye bölen bir tartışma başlamıştı.

    "MURDOCH İNTİKAM ALIYOR"

    Henüz tartışmalar sıcaklığını korurken halk ve basın bu kez Medya Kralı Rupert Murdoch’ın “intikam alıyor” iddiaları ile sarsıldı.

    İddiaya göre Murdoch perşembe günü sahibi olduğu The Sun Gazetesi’nin bağlı olduğu News İnternational’ın CEO’su Tom Mockridge’i arayarak, “Burada prensipler söz konusu. Biliyorum önümüzde Leveson soruşturması var. Ancak durum küçük düşürücü bir konumda. Böyle devam edemeyiz. Fotoğrafları yayımlamalıyız. Fotoğrafları yayınla ve Leveson’a bunu 'Basın özgürlüğü için yaptığımızı' söyle" dediği ileri sürüldü.

    News International grubunda çalışan diğer kaynaklara göre ise grupta Kraliyet ailesi ve Basın Şikayetler Komisyonu’nun uyarısına uyulması konusunda fikirbirliği vardı ancak fotoğraflardan tamamıyla bilgi sahibi olan Murdoch bu yönde hareket etmedi.

    Basında yeni düzenlemeleri öngören son yılların en geniş kapsamlı soruşturmasının sonunda, Lord Leveson’ın sonbaharda yayımlanması beklenen raporunun İngiliz Basını’na yayıncılık pratikleri ve etikleri konusunda çok sert uygulamalar getirmesi bekleniyor.

    İddialara göre, The Sun Prens'in fotoğraflarını yayımladığı için Leveson Raporu’nun gazetelere beklendiğinden daha sert uygulamalar getirmesinden korkuluyor. (Hürriyet/Zafer Öztürk)

    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
  • Tayvan’da bir kişinin kulağından böcek çıktı06 Ekim 2012 Cumartesi 09:38
  • Sınıra yaklaşmayın uyarısı06 Ekim 2012 Cumartesi 08:27
  • Suriye: Özür dilemedik06 Ekim 2012 Cumartesi 07:40
  • Köylüler bu kulübe için seferber oldu05 Ekim 2012 Cuma 19:30
  • Mescid-i Aksa karıştı05 Ekim 2012 Cuma 18:02
  • İşte Suriyenin zayiatı05 Ekim 2012 Cuma 17:12
  • Gerçek işsizlik yüzde 1105 Ekim 2012 Cuma 17:10
  • Büyük tehdit: O esirler idam edilebilir!05 Ekim 2012 Cuma 17:08
  • İtalya: Esed provokasyonlara son vermeli05 Ekim 2012 Cuma 16:28
  • 11 Yaşındaki Çocuk Buldu05 Ekim 2012 Cuma 16:15
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim