• BIST 106.736
  • Altın 141,158
  • Dolar 3,5210
  • Euro 4,0955

    İkisi de kazandı

    23.10.2008 16:12
    Tayyip Erdoğan, yazar Mağden'den, Emine Erdoğan ise muhabir Subaşı'dan tazminat kazandı
    İkisi de kazandı
    İkisi de kazandı İkisi de kazandı İkisi de kazandı

    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Radikal
    gazetesi ve yazarı Perihan Mağden'den, Emine Erdoğan ise Tempo dergisi ve
    muhabiri Cemal Subaşı'dan 5'er bin YTL manevi tazminat kazandı.

    Başbakan Erdoğan'ın, bir köşe yazısında, "kişilik haklarına saldırıda
    bulunulduğu" iddiasıyla Radikal gazetesi ve Perihan Mağden aleyhinde açtığı
    tazminat davasının görüldüğü Ankara 22. Asliye Hukuk Mahkemesindeki duruşmaya,
    Erdoğan'ın avukatı Fatih Şahin ile gazete ve Mağden'in avukatı Doğa Kavak
    katıldı.

    Avukat Şahin, davanın kabulünü isterken, avukat Kavak ise davanın reddine
    karar verilmesini talep etti.

    Yargıç Suna Türe, davayı kısmen kabul ederek, Radikal gazetesi ve
    Mağden'in, Başbakan Erdoğan'a, yayım tarihinden itibaren işleyecek yasal faiziyle
    birlikte 5 bin YTL manevi tazminat ödemesine karar verdi.

    Davanın dilekçesinde, Radikal gazetesinin 14 Şubat 2008 tarihli
    nüshasında yayımlanan ve Perihan Mağden tarafından kaleme alınan "Başbakan Peki
    İşini Seviyor mu?" başlıklı köşe yazısında, "Erdoğan'ın şahsiyet haklarına
    saldırı kastıyla fevkalade ağır hakaretlerde bulunulduğu" öne sürülmüştü.

    Dilekçede, gazete ve Mağden'den, yayım tarihinden itibaren işleyecek
    yasal faiziyle birlikte 10 bin YTL manevi tazminat talep edilmişti.

    -EMİNE ERDOĞAN'A TEMPO DERGİSİNDEN TAZMİNAT-

    Ankara 10. Asliye Hukuk Mahkemesinde görülen davanın karar duruşmasına,
    Emine Erdoğan'ın avukatı Fatih Şahin ile Tempo dergisi ve muhabiri Cemal
    Subaşı'nın avukatı Doğa Kavak katıldı.

    Avukat Şahin, davanın sübuta erdiğini belirterek, kabul edilmesini talep
    etti. Avukat Kavak ise davanın reddini istedi.

    Yargıç Selahattin Şimşek, davayı kısmen kabul ederek, Tempo dergisi ve
    muhabiri Subaşı'nın Emine Erdoğan'a 5 bin YTL manevi tazminat ödemesine
    hükmetti.

    Davanın dilekçesinde, Subaşı tarafından yazılan ve Tempo dergisinde 22
    Mayıs 2008 tarihinde yayımlanan "İşte İpleri Koparan Konuşma-Devletin
    Zirvesindeki Küslüğe İlişkin Ankara Fısıltıları" başlıklı haberde, "Emine
    Erdoğan ile Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün eşi Hayrünnisa Gül arasında geçtiği
    iddia edilen gerçek dışı bir konuşma ve görüşmeye yer verildiği"
    kaydedilmişti.

    Dilekçede, söz konusu haberdeki ifadelerle Emine Erdoğan'ın "kişilik
    haklarına saldırıda bulunulduğu" iddia edilerek, dergi ve muhabiri Subaşı'dan
    yayım tarihinden itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte 10 bin YTL manevi
    tazminat talebinde bulunulmuştu.

    Diğer Haberler
  • Demirtaştan Akla Ziyan İddia!05 Ekim 2012 Cuma 08:37
  • Vekilin İsteği Başka!05 Ekim 2012 Cuma 08:36
  • Hüseyin Çelik: Panik yapmayın!04 Ekim 2012 Perşembe 20:18
  • Hüseyin Aygünden ilginç iddia04 Ekim 2012 Perşembe 20:07
  • MHPnin Neden Evet Dediği Belli Oldu04 Ekim 2012 Perşembe 14:46
  • Muharrem İnce Meclisi birbirine kattı04 Ekim 2012 Perşembe 14:44
  • CHPli heyetten ilk açıklama03 Ekim 2012 Çarşamba 22:45
  • Seçim teklifi komisyondan geçti03 Ekim 2012 Çarşamba 21:00
  • CHPden sağduyu çağrısı03 Ekim 2012 Çarşamba 20:55
  • BDPden ilk yorum Kaplandan03 Ekim 2012 Çarşamba 20:52
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim