15 milyon dolarlık ek yatırım yapan ve 4 uçakla hizmete başlayan Sky Airlines, ilk yıl 1 milyonun üzerinde yolcu taşımayı hedefliyor. Kayı Group Yönetim Kurulu Başkanı Talha Görgülü, yurtdışına da tarifeli uçuşlara başlamak için çalışmalara başladıklarını açıkladı.

KAYI Group bünyesinde 10 yıldır faaliyet gösteren Sky Airlines, 15 Ocak"tan itibaren iç hatlarda tarifeli uçuşlarını başlatıyor. Daha önce Avrupa"ya charter seferleri gerçekleştiren Sky Airlines, iç hatlarda kış döneminde 7 kent arasında uçacak. Yaz döneminde ise buna 10 yeni şehir daha eklenecek. Kayı Group Yönetim Kurulu Başkanı Talha Görgülü, tarifeli iç hatlarda hizmet verebilmek için 15 milyon dolarlık bir ek yatırım yaptıklarını belirterek, “İlk planda 4 uçakla iç hatlarda uçacağız. İlk yıl 20 bin saatin üzerinde uçacağız. 1 milyonun üzerinde yolcu taşımayı hedefliyoruz. Sky Airlines olarak ilk yıl 150 milyon dolar ciro hedefliyoruz” dedi.

Rekabet etmeyeceğiz

27 bin feet yükseklikte uçuş sırasında yaptığı basın toplantısında, 2006 yılında strateji değişikliği yaparak havacılıkta büyüme kararı aldıklarını ifade eden Talha Görgülü, şunları söyledi:

“Bu hedef için bir adım daha atıldı. Bundan sonraki dönemde iç hatlarda hem uçak sayımızı hem de il sayısını arttırmak için çalışacağız. Şimdilik Antalya, İstanbul, Ankara, İzmir, Diyarbakır, Van ve Trabzon"a uçacağız. Yaz döneminde en az 10 il daha ekleyeceğiz. Tabi bu doğrultuda uçak sayısımızda artacak. İstanbul uçuşlarında Sabiha Gökçen Havalimanı kullanılacak.”

Talha Görgülü, 2011 yılında Sky Airlines"ın 17 olan uçak sayısınının 20"ye çıkacağını belirterek, şöyle konuştu: “Sky Airlines yolcularına rötarsız yolculuk sunmak amacıyla 4 uçağı sadece tarifeli iç hat uçuşları için ayırdı. İç hatlar tarifeli uçuşlarına başlamamızın istihdama da büyük katkısı oldu. Tarifeli hatlarla 900 kişiyi bulan kabin ve yer ekiplerine yaz mevsiminde artacak destinasyon ve sefer sayıları nedeniyle 200 kişi daha istihdam edildi. Uçak ve uçulan il sayımız arttıkça rakam artacak.”

Yurtdışı görüşmeleri yapıyor

Yurtdışına da tarifeli uçuşlara başlamak istediklerini anlatan Görgülü, “Yurtiçi tarifeli uçuş için yaptığmız yatırım giderek artacak. Ayrıca tam bir zaman veremiyorum ama tarifeli dış hatlarada gireceğiz. Almanya"dan bu konuda izinlerimizi aldık. Planlama aşamasındayız. 2011"de oraya uçmaya başlayacağız. Bir çok ülkeyle de görüşme halindeyiz. Özellikle Rusya, Ortadoğu ve bazı Afrika ülkeleri ilgimizi çekiyor. Potansiyel olan her meydanda bulunacağız” diye konuştu.

Başbakan ve Ulaştırma Bakanı istedi çapraz uçuş yapacağız

UÇUŞ koydukları şehirlerin Türkiye"nin farklı bölgelerinden olduğunu vurgulayan Talha Görgülü, “Başbakanın da dediği gibi tüm illeri birbirine bağlamak istiyoruz. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım"ın da talebi bu yönde. Bizim de stratejimizde bu vardı. Çapraz uçuşlar yapacağız” dedi.

Özel sektörün girişimciliği ve devlet destekleri sayesinde bugün Türkiye"de herkesin uçakla seyahat edebildiğini de vurgulayan Görgülü, “Uçmak eskiden çok pahalıydı. O zaman, bir gün herkes uçacak dediklerinde ben bile sektörün içinde birisi olarak inanmamıştım. Şu anda her şehirden her gelir grubundaki kişi uçuyor” diye konuştu.

Business ile ekonomi arasına yeni sınıf açtı

TALHA Görgülü, koltuk mesafelerine de önem verdiklerini ifade ederek, hizmetler hakkında şu bilgileri verdi: “170 olan koltuk sayısını 162"ye indirdik ve koltuk aralarıklarını genişlettik. İç hat uçuşlarındaki ikram servisleri alkollü içecekler dışında ücretsiz olacak. Geleneklerimizde nasıl misafir ağırlanıyorsa, yolcularımızı aynen öyle karşılayacağız. Bir de business ile ekonomi sınıfı arasına bir sınıf daha açtık. Bu da Türkiye"de bir ilk. Maksimum bagaj ağırlıklarını da 20 kilograma çıkardık.”