• BIST 89.270
  • Altın 146,921
  • Dolar 3,6543
  • Euro 3,9297

    Gelişi güzel vitamin kullanmayın

    25.04.2011 18:07
    Gelişi güzel vitamin kullanmayın
    Hasta olanların ya da sağlıklı kalmak isteyenlerin gelişigüzel vitamin kullanımı yaradan çok zarar getiriyor.
    Gelişi güzel vitamin kullanmayın Gelişi güzel vitamin kullanmayın Gelişi güzel vitamin kullanmayın

    Memorial Şişli Hastanesi Dahiliye Bölümü'nden Uz. Dr. Gürkan Yurteri, gereğinden fazla alınan vitaminlerin ölüme bile yol açabileceği uyarısında bulundu. Vitamin ve mineraller, sağlıklı yaşamın vazgeçilmez bir parçası. Vücudumuz, işleyişini sürdürebilmesi için bu maddelere çok az miktarlarda da olsa gereksinim duyuyor. Ancak bu vitaminler aşırı dozda kullanıldığında, baş ağrısı, bulantı, kusma, idrar yolu rahatsızlıklarına, hatta ölüme kadar gidebilen problemlere neden olabiliyor. Vitamin ihtiyacını karşılamanın en doğru yolunun dengeli beslenmek olduğunu aktaran Gürkan Yurteri, "Vitaminlerin çoğu bitkisel ve hayvansal besinlerde bulunur. Karbonhidrat, yağ, protein gibi ana besin öğeleri ile yeterli miktarda yapılan dengeli beslenmede vücudun günlük vitamin ihtiyacı karşılanır. Ancak çeşitli fizyolojik (Gebelik, spor, gelişme çağı gibi), patolojik (Ateş,ishal,travma) durumlar, çevresel faktörler (iklim,coğrafi bölge) ve ilaç tedavileri vitamin gereksinimini artırabilir." dedi. Yurteri, A vitamini fazlalığında baş dönmesi, çift görme, baş ağrısı, kasılma nöbetleri, dudakların ve avuç içlerinin soyulması, şiddetli kusma gibi sorunlara yol açtığını söyledi. Gebe kadınlara yüksek doz A vitamini verildiğinde düşüklere, bebekte kalp ve kafa anomalilerine rastlanabileceği uyarısında bulundu. B vitamini fazlalığında çok yüksek dozlarda alınırsa zehirlenme görülebileceğini dile getirdi. Yurteri, C vitamini fazlalığının belirtilerini de şöyle alattı: "C vitamini 2 gramdan fazla alındığında karın ağrısı, bulantı ve kusma şeklinde kendini gösterir. Uzun süreli ve yüksek doz kullanımının böbrek taşı oluşturabileceğinden korkulur. Bir diğer olası yan etkisi demir preparatı kullanan hastalarda demir yüklenmesine neden olmasıdır. 1 gramın üzerinde alımlarda, idrardan bakılan şeker ölçümlerini bozar. Ayrıca bazı enzim eksikliği olan hastalarda kan hücrelerinin yıkımına neden olabilir." Gürkan Yurteri, D vitamini fazlalığının ise kanda kalsiyum yükselmesine, böbrek hastalıklarına, damar sorunlarına neden olabileceğini ifade etti.

    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
    Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim