• BIST 98.314
  • Altın 144,066
  • Dolar 3,5732
  • Euro 3,9941

    Eleştiren medya kalmayacak

    24.02.2009 10:40
    Eleştiren medya kalmayacak
    Die Welt: Türkiye’de hükümeti eleştiren medya kalmayacak
    Eleştiren medya kalmayacak   Eleştiren medya kalmayacak   Eleştiren medya kalmayacak

    Maliye Bakanlığı"nın Doğan Yayın Holding"e yönelik vergi cezasını değerlendiren Alman Die Welt Gazetesi, bu kararın Doğan Grubu"nun susturulması anlamına geleceğini belirtirken, "Bu da Türkiye"de hükümeti eleştiren medyanın ortadan kalkması anlamına gelir" yorumunda bulundu.

    Boris Kalnoky imzalı yazıda, hükümet ile Doğan Grubu arasında son yıllarda alışılmışın dışında bir çatışma yaşandığı kaydedilerek, 2006 yılında Doğan grubunun, Avrupa"da yaşayan Türkler arasında para toplayıp hiç kár payı dağıtmayan "İslámi Holdingler"le ilgili haberler yaptığı belirtildi.

    Boykot çağrısı yaptı

    Yazıda şunlar anlatıldı: "Konuyla ilgili çıkan haberlerde, bu paraların bir kısmının siyasete, İslámcı bazı organizasyon ve şahıslara aktığı yönünde iddialar yer aldı. 2008 sonbaharında ise Almanya"da yargılanan Deniz Feneri haberleri geldi. Organizasyonun dolandırıcılığı ispat edildi. Duruşmalarda Türkiye"deki İslámcı çevrelerden bazı önemli isimlerin de adı geçti ve Doğan Grubu da bunu haber yaptı. Bunun üzerine ise Erdoğan harekete geçerek, kamuoyunda Doğan Grubu"na karşı boykot çağrısı yaptı."

    Ceza, intikam mı

    Türkiye"de de bazı çevrelerin Doğan Grubu"na kesilen vergi cezasının "hükümetin intikamı" şeklinde değerlendirildiğini belirten Die Welt "Bu ceza, uzun vadede grubun satışa gitmesine veya susturulmasına neden olabilir. Böyle bir durumda da hükümeti eleştiren bir medya kalmaz. Geçtiğimiz yıllarda Türkiye"de medya alanındaki güç dengesi dramatik bir şekilde değişti. Hükümete yakın kaynaklar tanınmış gazete ve televizyon kanalı satın aldılar. Bunun en büyük örneği de ülkenin ikinci büyük gazete ve televizyon grubu Sabah-ATV"in Çalık Grubu"na satışında yaşandı. Şirketin genel müdürü Erdoğan"ın damadı Berat Albayrak" diye yazdı. Sabah-ATV"nin satışında Rupert Murdoch ve RTL"nin de ihaleye katılmak istediğine dikkat çekilen yazıda, "Ancak "Türkiye"de İslám" kitabının yazarı Gareth Jenkins, "İhaleden 3 ay önce yabancı yatırımcılar, satışın kararı çoktan belli olduğu gerekçesiyle ihaleye germeyi bile denemeyeceklerini söyledi" şeklinde görüş belirtti. Ve sonunda ihaleye sadece bir şirket teklif götürdü" denildi.


    HÜRRİYET

    Diğer Haberler
  • Altın Borsası, İMKBye entegre olacak05 Ekim 2012 Cuma 18:02
  • Maliye uyardı: Bu son şans!05 Ekim 2012 Cuma 16:49
  • Maliye Bakanlığı 7 bin personel arıyor!05 Ekim 2012 Cuma 15:55
  • Borsa güne yükselişle başladı05 Ekim 2012 Cuma 10:49
  • Gür’ün Bahreynli ortağı batık çıktı05 Ekim 2012 Cuma 09:41
  • Piyasalarda pozitif eğilim sürebilir05 Ekim 2012 Cuma 09:29
  • THY yönetiminde şok gelişme!05 Ekim 2012 Cuma 09:08
  • Doğan ortak alabilir!05 Ekim 2012 Cuma 08:18
  • Vergi avantajı bitiyor05 Ekim 2012 Cuma 08:11
  • Draghiyi bezdirdiler05 Ekim 2012 Cuma 07:37
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim