• BIST 73.391
  • Altın 133,138
  • Dolar 3,5219
  • Euro 3,7585

    168 Yıllık efsaneyi yedi

    08.07.2011 06:49
    168 Yıllık efsaneyi yedi
    İngiltere’nin en çok satan gazetesi News of the World, adının karıştığı telekulak skandalı sonrası 168 yıllık yayın hayatına son vermek zorunda kaldı.
    168 Yıllık efsaneyi yedi 168 Yıllık efsaneyi yedi 168 Yıllık efsaneyi yedi

     

    Muhabirlerin yasadışı dinleme yaparak haber ürettiği ortaya çıkmıştı.
     
    İngiltere’de patlak veren telekulak skandalı, pazar günleri yayınlanan ve 2.6 milyonluk tirajıyla ülkenin en çok satan gazetesi olan News Of The World’ün sonunu getirdi. Yaptığı ‘zarflama’ haberlerle büyük ses getiren gazetenin pazar günü son kez yayınlanacağı açıklandı. 1843’ten beri yayınlanan gazete ünlü medya patronu Rupert Murdoch’ın “News Corporation” adlı şirketine bağlıydı. Murdoch’un oğlu James Murdoch, “Gazetenin saygınlığını korumak adına önemli adımlar atma kararı aldık. Bu iddialar doğruysa insanlık dışıdır ve şirketimizde böyle bir şeye yer yoktur” dedi. Gazetenin son sayısında ilanların yer almayacağı açıklanırken, karar basın dünyasında şaşkınlıkla karşılandı. News of the World gazetesi, The Sun gazetesinin pazar versiyonu olarak yayınlanıyordu. Ancak şirket, The Sun’ın yedi gün yayınlanacağına ilişkin iddiaları reddetti.
     
    4 bin kişiyi dinlemişler
     
    Gazetenin siyaset ve şöhret dünyasından ünlü kişilerin telefonlarını dinlediği iddiaları daha önce gündeme gelmişti. Bu iddialara önceki gün cinayet ve Londra’da 7 Temmuz’daki bombalı saldırı kurbanlarının ve yakınlarının telefonlarının da dinlendiği suçlaması eklendi. Daily Telegraph gazetesinin son iddiasına göre gazete adına çalıştığı söylenen özel dedektif Glenn Mulcaire’in dosyaları arasında, Irak ve Afganistan’da ölen askerlerin yakınlarına ait telefonları da ele geçirildi. Gazetenin toplam 4 bin kişiyi dinlediği tehmin ediliyor.
     
    İngiltere Başbakanı David Cameron’un önceki gün ‘telekulak’ skandalına ilişkin derhal bağımsız soruşturma başlatacağını açıklamıştı. İddiaların odağındaki dönemde News of the World genel yayın yönetmeni olan Andy Coulson’ın bunu takiben Başbakan David Cameron’a, bu yıl başlarındaki istifasına değin, özel danışmanlık yapmış olması tartışmaya siyasi bir boyut ekliyor.
     
    5 gazeteci yakalanacak
     
    Skandal “News Corporation”ı da sarsmaya başlamıştı. Şirket, İngiltere’de The Sun, The News of the World, The Times gazeteleri ile Sky kanalının yüzde 39’unun sahibi. Şirketin bu olayla ilgili olarak açılan davalarda ödeyeceği tazminatın 200 milyon doları bulabileceği belirtiliyor. Ayrıca şirketin telefon dinlemeleri için polis teşkilatındaki görevlileri 20 ila 30 bin sterlin arasında bir rüşvet verdiği iddiaları var. Şirkete bağlı gazetelerde çalışan 5 kişi hakkında acil yakalama emri çıkarıldı. Skandalın ardından şirketin hisseleri yüzde 5 düşerken, Murdoch’ın tamamını almak istediği İngiltere’deki dijital uydu kanalı BSkyB’nin satışı da ertelendi. Aralarında Ford, Virgin, Halifax, Mitsubishi gibi önemli markaların bulunduğu birçok şirket, şirkete bağlı basın organlarına ilan vermeyeceklerini açıkladı.
     
    SKANDAL PATLATAN ZARFÇI GAZETE BASININ GÖZDESİYDİ
     
    1843’te kurulan News of the World, medya imparatoru Rupert Murdoch tarafından 1969’da satın alındı. Gazete, özellikle ünlülere zarf atarak yaptığı haberlerle büyük sükse yapmıştı.
     
    Prens Harry’nin 2002’de 15 yaşındayken alkol ve sigara içtiğini okuyucularıyla paylaşan NOTW, 2010’da bilardo oyuncusu Higgins’in ve Pakistan kriket takımının rüşvet aldığını ortaya çıkarmıştı. Editör olarak çalışan Mazher Mahmood ise gazetenin en çok öne çıkan figürü olarak dikkat çekiyordu. Mahmood, York Düşesi Sarah Ferguson’a rüşvet vermiş ve bunu fotoğraflayarak ülke gündemine oturmuştu. Pazar günleri yayınlanan NOTW’ün tirajı 2.6 milyondu.
     
    vatan
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
  • Tayvan’da bir kişinin kulağından böcek çıktı06 Ekim 2012 Cumartesi 09:38
  • Sınıra yaklaşmayın uyarısı06 Ekim 2012 Cumartesi 08:27
  • Suriye: Özür dilemedik06 Ekim 2012 Cumartesi 07:40
  • Köylüler bu kulübe için seferber oldu05 Ekim 2012 Cuma 19:30
  • Mescid-i Aksa karıştı05 Ekim 2012 Cuma 18:02
  • İşte Suriyenin zayiatı05 Ekim 2012 Cuma 17:12
  • Gerçek işsizlik yüzde 1105 Ekim 2012 Cuma 17:10
  • Büyük tehdit: O esirler idam edilebilir!05 Ekim 2012 Cuma 17:08
  • İtalya: Esed provokasyonlara son vermeli05 Ekim 2012 Cuma 16:28
  • 11 Yaşındaki Çocuk Buldu05 Ekim 2012 Cuma 16:15
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim