• BIST 108.489
  • Altın 152,547
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242

    Sağlar'a tazminat davası

    20.05.2008 15:20
    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, "Büyükanıt'a Dosya Verildi mi?" başlıklı köşe yazısında, "kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu" gerekçesiyle yazıyı kaleme alan Fikri Sağlar ve Birgün gazetesi aleyhinde 50 bin YTL'lik manevi tazminat davası açtı.
    Sağlara tazminat davası
    Sağlar'a tazminat davası Sağlar'a tazminat davası Sağlar'a tazminat davası

    Erdoğan'ın avukatları Fatih Şahin ve Muammer Cemaloğlu tarafından açılan davanın dilekçesinde, Birgün gazetesinde, 15 Mayıs 2008 tarihinde, Sağlar'ın kaleme aldığı"Büyükanıt'a Dosya Verildi mi?" başlıklı köşe yazısının yayımlandığı anımsatıldı Dilekçede, Sağlar'ın, söz konusu köşe yazısında, "Başbakan Erdoğan'ın, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt ile Dolmabahçe Sarayı'nda yapmış olduğu görüşmede, Filiz Büyükanıt'ın yapmış olduğu harcamaları içeren bir dosyayı Yaşar Büyükanıt'ın önüne koyduğu" şeklinde iddialara yer verdiği aktarıldı. Söz konusu yazıda ayrıca, "dosya içeriğinin ürkütücü olduğu ileri sürülerek, dosyanın ortaya çıkması halinde eski Deniz Kuvvetleri Komutanı İlhami Erdil'in başına gelenlerin, Büyükanıt'ın da başına gelebileceğinin ima edildiğinin" iddia edildiği aktarılan dilekçede,"Yazıda, ayrıca o günden sonra Büyükanıt'ın, Başbakan Erdoğan'ı ve AKP'yi doğrudan hedefleyen açıklamalardan kaçındığı, görev süresinin uzatılmasını istememesinin altında yatan nedenin de bu olduğunun iddiaedildiği ifade edilmiştir" denildi.




    Fikri Sağlar'ın, bu iddiaların bir başkası tarafından kendisine aktarıldığını ifade ettiği belirtilen dilekçede, şunlar kaydedildi:



    "Fikri Sağlar, deneyimli bir hukukçu, deneyimli bir siyasetçi ve halen ulusal bir gazetede köşe yazarlığı yapmakta olan bir gazetecidir. Bu derece profesyonel ve deneyimli birinin dedikodulara dayanarak, böyle gerçek dışı bir yazıya imza atmasını anlamak mümkün değildir. Haksız ve kötü niyetli olduğu aşikar olan Sağlar, bu eylemiyle açık bir şekilde Erdoğan'ı zararlandırmayı amaçlamaktadır. Dava konusu yayında yer alan bu iddialar, tamamen düzmece ve yalandır.Birgün gazetesinde yayımlanan tamamen gerçek dışı, hayal mahsulü ve hukuka aykırı isnat ve ithamlar ile davalılar, Erdoğan'ın toplum önünde küçük düşürülmesine, şahsiyet haklarının ağır surette ihlal edilmesine sebebiyet vermişlerdir. Bu durum, Erdoğan'ın manevi şahsiyetinde telafisi güç zararlar meydana getirmiştir. "Dava konusu yayında yer alan itham ve iddialar ile ilkeli ve sorumlu yayın prensibine dayanan basın özgürlüğünün sınırlarının aşıldığı belirtilen dilekçede, Sağlar ve Birgün gazetesinden, yayın tarihinde itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte 50 bin YTL manevi tazminat talebinde bulunuldu.



    SAĞLAR HAKKINDA SUÇ DUYURUSU

    Erdoğan'ın avukatları, söz konusu köşe yazısı nedeniyle Fikri Sağlar hakkında suç duyurusunda bulundu. Suç duyurusu dilekçesinde, söz konusu yayın ile Erdoğan'ın, saltbaşkalarını karalamak ve kötülemek amacı ile o kişileri suçlayan, okişiler hakkında dosyalar hazırlayan veya hazırlatan biri olduğu intibaının uyandırıldığı kaydedildi. Dilekçede, "Şikayet konusu yayında yer alan iddialar tamamen düzmece ve yalandır. Birgün gazetesinin 15 Mayıs 2008 tarihli nüshasında yayınlanan tamamen gerçek dışı, hayal mahsulü ve hukuka aykırı isnat ve ithamlarile Fikri Sağlar, Erdoğan'a karşı açıkça hakarette ve iftirada bulunmuştur" denildi. Suç duyurusu dilekçesinde, Sağlar'ın, Türk Ceza Kanunu'nun 267.maddesinde düzenlenen "iftira" ve 125. maddesinde yer verilen"hakaret" suçlarından cezalandırılması talep edildi. Suç duyurusu dilekçesi, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığına gönderilmek üzere Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına sunuldu.

    VATAN GAZETESİNE TAZMİNAT DAVASI
    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, "Yazan İlginç İddia Vahim" başlıklı haberde, "kişilik hakların saldırıda bulunulduğu" iddiasıyla Vatangazetesi ve muhabiri Şebnem Hoşgör aleyhine de 20 bin YTL'lik manevitazminat davası açtı.Erdoğan'ın avukatları tarafından açılan davanın dilekçesinde, 17 Mayıs2008 tarihinden Vatan gazetesinde yayımlanan söz konusu haberde, FikriSağlar'ın daha önce yazmış olduğu köşe yazısının dayanak olarak alındığıbelirtildi. Dilekçede, "Ancak ulusal çapta yayın yapan yüksek tirajlı bir gazetenin dedikodulara dayanarak böyle gerçek dışı bir habere imza atmasını; bu gerçek dışı, düzmece ve hayal mahsulü haberi manşete taşımasını anlamak mümkün değildir. Bir yalanı manşetine taşıyan gazetenin bu yayından dolayı sorumluluğu kaçınılmazdır" denildi. Söz konusu haberde yer verilen ifadelerle Erdoğan'ın "toplum önündeküçük düşürülmesine, şahsiyet haklarının ağır surette ihlal edilmesine sebebiyet verildiği" savunulan dilekçede, Vatan gazetesi ve muhabiri Şebnem Hoşgör'den, yayın tarihinden itibaren işleyecek yasal faiziylebirlikte 20 bin YTL manevi tazminat talep edildi. AA

    Diğer Haberler
  • O manzaralar içimizi sızlatıyordu06 Ekim 2012 Cumartesi 12:50
  • Sucuk ve Salamı karıştıramayacaklar06 Ekim 2012 Cumartesi 12:48
  • 56 yaşındaki ev hanımının yaptığı pes dedirtti!06 Ekim 2012 Cumartesi 12:47
  • Şehit yakınlarına internet indirimi06 Ekim 2012 Cumartesi 12:39
  • Bir top mermisi daha düştü!06 Ekim 2012 Cumartesi 11:51
  • Bisküvi kutusundan tarih çıktı06 Ekim 2012 Cumartesi 10:58
  • Nevşin Mengü rövanşı böyle aldı!..06 Ekim 2012 Cumartesi 10:56
  • Bu haberi okumadan yola çıkmayın06 Ekim 2012 Cumartesi 10:40
  • 4+4+4ün gerekçeli kararı Resmi Gazetede!06 Ekim 2012 Cumartesi 10:39
  • Başbakan Erdoğanın arıyla imtihanı!06 Ekim 2012 Cumartesi 10:37
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim