• BIST 107.445
  • Altın 152,893
  • Dolar 3,7155
  • Euro 4,3686

    Sabah, Vatan'ı dava etti

    15.11.2008 14:43
    Sabah gazetesi, VATAN’ın kendisiyle ilgili yazdığı 6 haberi mahkeme önüne taşıdı.
    Sabah, Vatanı dava etti
    Sabah, Vatan'ı dava etti Sabah, Vatan'ı dava etti Sabah, Vatan'ı dava etti

    Çoğu gazetenin ortağı Katar Emiri Şeyh Hamad"la ilgili haberler nedeniyle Sabah"ın yayıncısı Turkuvaz ile Çalık Holding, VATAN"dan 600 bin YTL manevi tazminat istedi. SABAH"ın sektörde tek rakibi olarak gördüğü VATAN"ın gözünü korkutmak için açtığı davaya delil olarak gösterdiği yayınlar, Türkiye"nin bildiği gerçeklerden ibaret. İşte Sabah"ın tepkisini çeken haberler ve ayrıntıları.

    DAMADIN ADI YETTİ: (24 Nisan 2008)

    Bu haberde, bankacılık sektörü ile iş dünyasının günlerce konuştuğu bir kredilendirme olayını gündeme getirdik. Çalık Grubu Sabah"ı TMSF"den devralmak için ihtiyacı olan 750 milyon dolarlık kredi için özel bankaların kapısını çalmış ancak olumlu yanıt alamamıştı. Daha sonra iki kamu bankasından bu kredi sağlandı. Çalık Grubu"nun CEO koltuğunda Başbakan Tayyip Erdoğan"ın damadı Berat Albayrak"ın oturması bu kredi alışverişini siyasi arenada da tartışma konusu yapmıştı.

    MİLLETE DE BÖYLE KREDİ VERİN:(25 Nisan 2008)

    VATAN, bu başlıkla, Çalık"a iki kamu bankasının verdiği düşük faizli ve cazip krediyi okurlarına iletti. Kredinin hangi koşullarda, nasıl bir teminatla alındığı ortaya konuldu. Bu arada diğer yüksek faizli kredilerden örnekler verildi. Bu haberde ne yapıldığı da çok açık kamu yararı gözetilerek, sorgulayıcı gazetecilik yapıldı.

    SABAH"TA TİRAJ KAYBI: (26 Nisan 2008)

    Bu da tamamen bir durum tespiti. Sahipliği değişen ve Katarlı bir ortakla yoluna devam eden Sabah"ın satış rakamları incelendi ve nereden nerelere geldiği saptandı. Dağıtım şirketlerinin internette yayınlanan raporlarında da Sabah"ın o dönem 40-50 bin satış kaybına uğradığı görülebilir.

    TAHT İÇİN DARBE YAPTI: (27 Nisan 2008)

    Haber, yurtdışı kaynaklı. Habere konu olan Katar Emiri Şeyh Hamad. Emirin ülkesinde basın özgürlüğüne nasıl yaklaştığı ve ilginç hayat hikayesi işlenmiş. Ama Sabah, ortağı Katar Emiri"yle ilgili habere de tepkili.

    SABAHIN İPİ EMİR"İN ELİNDE: (9 Kasım 2008)

    Bu haber de yoruma gerek bırakmayacak kadar açık. Rekabet Kurulu"nun kararı okuyucuya sunuluyor. Kararda, Katarlı ortağın yüzde 25 hisseye karşılık Sabah"ı yayınlayan şirkette olağanüstü haklar aldığı belirtiliyor. Nitekim bu haberden sonra RTÜK konuyu incelemeye aldı.

    Başbakanlık"tan "şip-şak" belge!

    VATAN"ın haberi üzerine Başbakanlık, Katarlı ortağa 1 günde ulusal güvenlik belgesi verdi

    ATV ve Sabah"ın Katarlı ortağı, Başbakanlık"tan “ulusal güvenlik” belgesini bir günde aldı. 11 Kasım Salı günü VATAN"da yayımlanan, Katarlı ortağın ulusal güvenlik belgesi olmadığına dair haber, ATV ve Sabah"ın yüzde 25"ine sahip Katar"lı ortağı ve Başbakanlığı harekete geçirdi. Başbakanlık aynı gün Lusail"e ulusal güvenlik belgesini verdi.

    Haber çıkınca belge hemen geldi

    ATV ve Sabah"ın yüzde 25 hissesinin sahibi olan Katarlı ortağın yönetimde veto hakkının bulunduğunun ortaya çıkması RTÜK tarafından incelemeye alındı. RTÜK"ün CHP kontenjanından seçilen üyesi Şaban Sevinç, Temmuz"da kaleme aldığı karşı oy yazısında da dile getirdiği “Katarlı ortak hala Başbakanlık"tan ulusal güvenlik belgesi almadı” iddiasını VATAN"a yaptığı açıklamada da dile getirdi. Sevinç"in açıklamaları 11 Kasım Salı günü VATAN"da yayınlandı. Katarlı ortağın aynı gün Başbakanlık"tan ulusal güvenlik belgesini aldığı ortaya çıktı. Lusail"in belgeyi akşam saatlerinde RTÜK Başkanlığı"na ilettiği öğrenildi.

    Sevinç"in iddası neydi?

    Şaban Sevinç karşı oy yazısında şu iddiaları dile getirmişti: “Uygulamaya göre yabancı ortak bulunduğu ülkedeki TC Büyükelçiliği"nden "Türkiye"deki yasalara göre Türkiye"de yayıncılık yapmasında Türkiye"nin güvenliği açısından bir sorun bulunmadığına dair" uygunluk belgesi alarak Başbakanlığa Ulusal Güvenlik Belgesi için başvurmaktadır. Bu prosedür sonunda Türkiye"nin güvenliği açısından sorun olmadığına dair Başbakanlık Ulusal Güvenlik Belgesi verildikten sonra RTÜK bu kişiye "Türkiye"de yayıncılık yapabilir"şeklinde lisans ve izin vermektedir. Katarlı yabancı ortak, halen bu süreçlerin hiçbirini geçmediği halde, Türkiye"de aylardan beri televizyon ve radyo yayıncısı olarak faaliyette bulunmaktadır. Bu durumda Türkiye"nin güvenliğine karşı tehdit oluşturabileceği gibi yasalarımıza karşı da saygısızlıktır.”
    VATAN

    Diğer Haberler
  • O manzaralar içimizi sızlatıyordu06 Ekim 2012 Cumartesi 12:50
  • Sucuk ve Salamı karıştıramayacaklar06 Ekim 2012 Cumartesi 12:48
  • 56 yaşındaki ev hanımının yaptığı pes dedirtti!06 Ekim 2012 Cumartesi 12:47
  • Şehit yakınlarına internet indirimi06 Ekim 2012 Cumartesi 12:39
  • Bir top mermisi daha düştü!06 Ekim 2012 Cumartesi 11:51
  • Bisküvi kutusundan tarih çıktı06 Ekim 2012 Cumartesi 10:58
  • Nevşin Mengü rövanşı böyle aldı!..06 Ekim 2012 Cumartesi 10:56
  • Bu haberi okumadan yola çıkmayın06 Ekim 2012 Cumartesi 10:40
  • 4+4+4ün gerekçeli kararı Resmi Gazetede!06 Ekim 2012 Cumartesi 10:39
  • Başbakan Erdoğanın arıyla imtihanı!06 Ekim 2012 Cumartesi 10:37
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim