• BIST 107.170
  • Altın 151,379
  • Dolar 3,6777
  • Euro 4,3209

    Kas yapayım derken, kalbinizden olmayın

    05.07.2014 10:57
    Uzmanlar, vücut geliştirici ilaçlar konusunda dikkatli olunması gerektiğini söyledi.
    Kas yapayım derken, kalbinizden olmayın
    Kas yapayım derken, kalbinizden olmayın Kas yapayım derken, kalbinizden olmayın Kas yapayım derken, kalbinizden olmayın

    Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ramazan Akdemir, vücut geliştirmek için kullanılan ilaçların kalpte aşırı büyümeye neden olduğunu belirterek, "Bu durum, bir süre sonra kaçınılmaz şekilde kalp krizi ve yetmezliğine sebep olur" dedi.

    Bornova ilçesinde spor sırasında fenalaşan Çağlar Çam'ın (29) kas yapıcı ilaçlar nedeniyle hayatını kaybettiğini anımsatan Akdemir, vücut geliştirme ve sporun doğal yollarla anlam taşıdığını, kontrolsüz ilaç kullanımının acı sonuçlar verebileceğini vurguladı.

    Akdemir, bilinçsizce kullanılan sentetik türevli hormon ilaçlarının kalbin fonksiyonunu bozduğuna dikkati çekerek, "Bu ilaçlar, kalpte aşırı büyümeye neden oluyor. Büyüme, sadece kas adalesinde olmaz. Yine aort damarlarda hasarlar olur. Bu durum, bir süre sonra kaçınılmaz şekilde kalp krizi ve yetmezliğine sebep olur" diye konuştu.

    İlaçların hipertansiyona neden olduğuna işaret eden Akdemir, "Bu tansiyon, kalıcı olabilir. O yüzden herkese doğal yollardan vücut geliştirme ve spor yapmalarını tavsiye ediyoruz" şeklinde konuştu.

    "Kas geliştirici ilaçlardan ölüm" iddiası

    Türk Eczacıları Birliği'nce, İzmir'de bir kişinin "kas geliştirici ilaçlardan hayatını kaybettiği" iddiası üzerine, "Bu tür ürünlerin Türkiye'ye ithalatında mutlak suretle düzenleme yapılması ve ruhsatının Sağlık Bakanlığı tarafından verilmesi" önerisinde bulunuldu.

    Türk Eczacıları Birliğinin yazılı açıklamasında, gıda takviyesi ürünlerin tehlikeli bir noktaya geldiği, bu durumun yetkililer tarafından fark edilmesi ve bu doğrultuda somut ve kararlı adımlar atılması gerektiği belirtildi.

    Özellikle vücut geliştirmede kullanılan ve metabolizmayı hızlandırarak kas kitlesini genişletmeyi sağlayan söz konusu ürünlerin, kural dışı ve kontrolsüz satılıp kullanılmasının sağlık açısından son derece tehlikeli, hatta ölümcül olduğuna dikkat çekilerek, şu değerlendirmelerde bulunuldu:

    "Sporcular bu ürünleri çoğunlukla internetten ya da spor salonlarından bilinçsizce temin etmektedir. Bu duruma kesin suretle dur denilmelidir. Bu tür ürünlerin Türkiye'ye ithalatında mutlak suretle düzenleme yapılması ve ruhsatının mutlaka ve mutlaka Sağlık Bakanlığı tarafından verilmesi gerekmektedir."

    Bu maddelerin eczanelerden diğer ülkelere göre daha kolay temin edildiği iddiasının da gerçeği yansıtmadığı belirtilerek, "Eczacıların bu ilaçları kullanmak isteyenlere doping yapmak isteyen sporcular gözüyle bakmayacakları çok açıktır ve bilinçsizce veya kötü niyetli olarak başvurulan doping uygulamalarında sadece eczacıları ve eczaneleri adres göstermek de sağlıklı bir yaklaşım değildir" ifadesine yer verildi.

    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
    Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim