Değerli Aydınpost  okuyucuları  YUPA TUR olarak 26 Haziran’da başlayıp 7 Temmuz 2019 da biten, Gidiş Güzergahı Aydın, Kuşadası,İzmir, Manisa,Balıkesir, Bursa, Orhangazi,Bolu, Abant Gölü, Çaycuma, Mengen, Amasra, Safranbolu, Kastamonu, Sinop, Samsun, Ordu, Giresun, Rize, Arhavi, Hopa, Sarp Sınır Kapısı, Batum ,Hopa Rize,Trabzon Zigana, Gümüşhane, Bayburt- Erzurum, Erzincan, Sıvas, Ankara, Afyon, Uşak, İzmir, Aydın!

Bu kültür turumuzda çoğunluk öğretmen Aydın ve İzmirden olmak üzere hocalarımla yola çıkıldı, birinci bölümde  Sinop’a kadar  yazılması gerekeni  yazmıştı, İKİNCİ BÖLÜMDE’İSE

Türkiyenin tek Fiyord koyu olan Akliman  orman içindeki fiyord koyu(Hamsilos) Hamsilos Koyu aslında  jeolojik ve coğrafi  bir terim olan  fiyord Wikipediaya göre “Fiyord buzulların oluşturduğu vadilerin deniz suyu ile  dolmasıyla oluşan  dik yar ve kayalıkların arasında  dar deniz oluşturduğu vadilerin deniz suyu  ile dolmasıyla oluşan  dik yar ve kayalıkların arasındaki dar deniz koycuklarına verilen isimdir.

Akşam saatlerinde  kokartlı rehber  eşliğinde   gezimizi  tamamlayıp  Gerze  Bafra  üzerinden Samsun’a   varıyoruz. Bu  arada  Sinop Samsun  Otoban yolu   olduğu  için  bir buçuk saat içinde  Samsun’a ulaşıyorsunuz. Yol  tek  kelimeyle     harika  olmuş. Allah  devletimize   zeval vermesin.

Samsun’da  Eski Yafeya yeni  4  yıldızlı  SİMİSSO HOTEL Kale Mah. Tophane sok. No: 2/1İlkadım/Samsun.Tel:0.362.4351131  6  Hat   Samsun’da   görülmesi gereken  yerler: Atatürk müzesi, Gazi Müzesi,İlk adım anıtı’nı  Atatürk Samsun’a Çıktığı Bandırma  Gemisi fotoğralarını  çekip Gezi bitiminde   otelimize  varış  konaklama otelde, Teras katında  keyifli akşam yemeği ardından 15  temmuz  2019    kutlamaları   vardı,  Tam  otelimizin  karşısında  kutlamalar   yapılmaktaydı, Yeri gelmişken Atatürk Heykeli’ni Ünlü  Heninrich Kripplle’in  tarafından  yapılmıştır-1929-1931  tarihleri  arasında?

Karadeniz Bölgesinde yer alan  Samsun, doğal ve kültürel zenginlikleri, deniz,  kara, hava, demiryolu ulaşım olanakları ile  bölgenin  turizm potansiyeli en yüksek  kentlerinden biridir. Anadolu’nun  savunulmasını planlamak amacı ile Atatürk’ün 19 Mayıs 1919’da  gelmesiyle Samsun, Türk İstiklal Savaşı’nın başlandığı yer olma özeliği ile önemini her  zaman korumuştur. Örnek mi?  ‘GAZİ MÜZESİ’  18  Arkadaşı  ile birlikte mutlaka  görülmesi gereken  yerdir. Samsun  Gazi Müzesi  olarak hizmete  sunulan bina  1902 yılında  Jean  İonnis Mantika tarafından  509 M2 alan  üzerine  altında  4  mağazası bulunan otel olarak yapılmıştır, Otelin İsmi MANTİKA PALAS OTELİ’DİR.  Mustafa Kemal Paşa’nın  kaldığı bu  otel  zamanla halk arasında  MINTIKA PALAS Oteli’ne dönüşmüştür. Samsun  ili için  yazılacak  çok  şey var, ama  gezip    görmek   gerek.  Yemek  konusu   denince   akla gelen   Samsun  Pidesidir.

Samsun  Mustafa Kemal Atatürk’ün 19 Mayıs 1919’da  milli mücadeleyi başlatmak üzere ilk adımı attığı yer  olarak tarihimizdeki önemli yerini almıştır. Samsun ili kıyı kesiminde tipik Karadeniz iklimi hakimdir. Ancak iç kesimlere gidildikçe karasal iklimin etkileri  görülmeye  başlanır. YUPA TUR’UN  değerli  misafirleri  sabah  Samsun ili   gezimizde  yabancılar çarşısından kendini   alamayanlar   çoğunlukta  olduğu  için, gidilmesi   gereken yerlere   rötarlı  gidildi. Yol  güzergahımızda Terme, Çarşamba, Perşembe, Ünye, Ordu  Giresun’a varmadan  Ordu’da  Teleferik  ile  Boztepe çıkıyoruz. 3  yıl  önce   3  liralık  olan  teleferiği bu yıl  kişi  başı  10  TL yapmışlar, bu  kadar  zam da   olmaz,  ama ordu  ili  ile   bütünleşen  teleferik,  kimse  fiyatta  bakmadan biletini alıyor ve   biniyorlar. Teleferik  hat uzunluğu 2350 metre  ortalama 8  dakikada  bir  7 adet direk  28  adet  kabin   dünyada  iki  direk  arası en uzun mesafeye sahip 900  metre  teleferik  tesisidir. Bu da    görülmeye  değerdir, Boztepe   tam  bir  panayır  ve  yiyecek, içecek   yeri olmuştur, Alan Memnun, Satan Memnun!

Giresun’a vardığımızda  Giresun Kalesi’ne  çıkmak için dolmuşlara biniyoruz,  Ve Giresun kalesine  vardığımızda Topal Osman Anıtı’nı  yakından  görüyoruz, Muhteşem Giresun  manzarasını izliyor,  fotoğraflar  çekiyoruz, Giresun geçmişi  anlatıldıktan  sonra  şehir merkezindeki Fisko Birlik’e  varıyoruz.  Burada fındık alışverişi yapma imkanı buluyoruz, ardından akşam yemeği  ve  konaklama için  otelimize  geliyoruz, 4. yıldızlı Amazon Aretia Otel –GİRESUN. Oteli incelemek için wep sayfası:http:/www.amazonaretiashotel.com/

Doğu Karadeniz Bölgesi’nde yer alan Giresun bir  yarımada üzerine kurulmuştur. Giresun Anadolu’nun kuzeydoğusunda, yeşille mavinin  kucaklaştığı Karadeniz’in  inci kentlerinden birisidir. Doğal  ve  tarihi değerler açısından turizme oldukça  elverişli bulunan Giresun’un bakir ormanları, yaylaları,  ve  akarsuları ilgi  çekicidir.  Fındık  Şehridir. Hititlerden sonra  Frig, Miletos, Bizans, Selçuklu ve Osmanlılar  şehre   hakim olmuştur.  Rivayete  göre  Giresun’un kirazı  meşhur,  Giresun’dan  Roma’ya   kiraz  ağaçları  götürülmüş, Bugün  Roma’daki Kirazlar  Giresun kirazlarıdır.

Sabah açık büfe  kahvaltımızın ardından   Akçaabat, Trabzon, Rize , Hopa üzeri  Batum’a geçiyoruz. İlk durağımız şehir  merkezinden  9km uzaklıkta bulunan  Dünyanın  eli ile  hazırlanmış  ikinci  büyük  bahçesi olan  tropik bitkileri  ile  ünlü Batum  Botanik Parkı  olacaktı. Kapalı  olduğundan gezemedik. Tiyatro binası, Medea Heykeli’ni, Batum limanını ve Avrupa Meydanı Rehper eşliğinde   gezildikten  sonra Teleferik  ile  yukarı çıkıp Batum Manzarasını seyredebilir, bu  arada  Teleferik ücreti   15 Lari   Türk Lirası  karşılığı    32  TL    TURUMUZ’UN içinde  olduğu  için  toplu   bilet  alındığından  fazla  zaman kaybı   olmadı!

Tüm gezilerimizi tamamladıktan sonra 4 yıldızlı  SPUTNIK HOTEL  BATUMI otele yerleştik.  www.sputnık hotel batumı.com

Batum: Kafkas  Dağlarının gölgesinde, Karadeniz kıyısında kurulmuş  tatil kenti Batum, Gürcistan’ın  Acara Özerk Cumhuriyeti’nin  en güzel ve en eski  şehri, Türkiye’nin Sarp sınır  kapısından 22 kilometre içeride yer alan Batum; sahil boyunca uzanan yemyeşil parkları,  koşu  bisiklet yolları ile , insanına doğa  ile  iç içe bir  yaşam sunuyor. Parklarda yoğunlaşan yeşil, kent içinde geniş  caddelerin, az katlı  yapıların  arasında ve meydanlarda  sürüp gidiyor. Gürcistan coğraya olarak da çok  farklı  bölgelere  sahip,  Karadeniz  kıyısında,  Batum’un içinde  bulunduğu  Acara bölgesi yeşillik  ve deniz kıyısında.   Rusya sınırı  çok  yüksek   dağlarla   korunuyor. Gürcistan’da  kent uygarlığının gelişmesi 4. yüzyılda başlamış. Batum kentinin geçmişi de  ortaçağlara  kadar gidiyor, Tarih  Boyunca  Roma, Bizans, Arap, Selçuklu, Osmanlı ve Rus akınlarına  maruz  kalmış,  Gürcüler 4  yüzyılda Hiristiyanlığı kabul  etmiş  17  yüzyılda bazı  etnik Gürcüler Müslüman olmuş. Acara Özerk Cumhuriyeti’nin  bölge  merkezi olan Batum: Gürcü, Ermeni, Rus, Azeri, Abhaz, Osetyalı   ve  diğer   etnik  gruplarla  birlikte  180.000  nüfuslu bir şehir olarak  milletler mozaiği görünümü  sergiliyor. Nüfusun %60’ı Hristiyan Ortodokslar, %35’i Müslümanlar ve %5 ini  de   diğer  dinler oluşturuyor. Gürcistan UTC +4 time  bölgesinde  yer alıyor. Türkiye’ye  göre  2 saat ileridedir. Batum’un  para birimi    LARİ’dir.  Yurt  dışı  çıkış harcı  da    vardır. 15 TL  olan harç  01-AĞUSTOS- 2019   tarihinden   bu yana  50 TL  OLMUŞTUR.

Tabi  bu  arada  yeri  gelmişken, HOPA TURA  TEŞEKKÜR  EDİYORUM, HOPADA’Kİ   KALEMİZ  ACENTAMIZ, Başta  Yıllar, Yalçın, Mesut  Beye   çok  çok    teşekkür   ediyorum,  onlar   olmasa  biz  hiçiz,  biz  olmasak   onlarda  bir   hiçtir,  iki  güç  birleştiğinde   inanki  çok  güzel  şeyler  oluyor ?

Batum  gezimizin  ardında  Hopa  üzeri  Rize’ye  doğru   geri dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. İlk durağımız Ayder  yaylası oluyor. Ayder Yaylası’nı  gezip  gördükten  sonra Fırtına  Deresi’nde ekstra  öğlen  yemeği   yiyoruz,  Meşhur  yöresel  tulum müzik eşliğinde, yemekte   karalahana çorbası, mısır ekmeği, alabalık   mıhlama, kuymak, karalahana sarması    ve   olmazsa  olmazlardan  SÜTLAÇ!

Ve Meşhur  Rize  bezleri  Kemal Zaimoğlu Tel: 0 .464.2462647  htt:// www.Zaimoğlurizebezleri.com

Otantik Rize bezi, pike ve nevresim takımı, Rize bezinde öncü, Kalitede birinci sloganı bu! Bu güzel  ortamdan  ayrılıp  Çaykur Fabrikasına  uğrayıp çay bitkisi ile iligili  bilgi alışverişi yapıp, Her  yıl Çaykurda  Çayın  işlenişinide  görebiliyorduk, Bu yıl  mallesef  göremedik. Ardında   Bayram  beyin  ayarlamş  olduğu  dolmuşlarla  ziraatçılar  tepesine  çıktık. Buranın temellerini atan kişi ZİHNİ DERİN’DİR   MUĞLADA   DOĞMUŞTUR! Türk Ziraatçı,Eğitimci, Türkiye’de Çay tanıtımının başlamasına  ve  yayılmasına önderlik ettiği çayın  babası  olarak  bilinir. Fazla  bilgi   sahibi   olmak   için  http:// www.rizedeyiz .com  Zihni-Derin—kimdir 74460.html.   bakabilirsiniz.

Süzgü  olmadan   bu  güzel  tepede   demliklerle  çaylarımızı  içtikten sonra   Uzungöl’e doğru  yolculuğumuz  başlıyor. Muhteşem  Uzungöl manzarasını  görmek  için  Çaykara  üzeri  Uzungöle varıyoruz, İnan tesislerinde öğle yemeğimiz için tavsiyemiz: Tereyağında  Alabalık, Mısır ekmeği  ve Meşhur  Sütlaç. Öğle  yemeğimizin  ardından  fotoğraflar  çekilerek, Uzungölü  tüm güzellikleri  ile  geride  bırakarak,Trabzona  doğru   yolculuğumuza başlıyoruz ve YUPA TUR  OLARAK  DİYORUZ’Kİ BİZİ BİZİMLE   GEZENLERE   SORUN   SONRA   KARAR  VERİN   DERİM, ÜÇÜNCÜ BÖLÜMDE   BULUŞMAK   ÜZERE   SİZLERİ    YAZIM  İLE    BAŞBAŞA   BIRAKIYORUM.   SEYHATE  DAİR   NE  VARSA……

Aydınpost ANDROID'de TIKLA YÜKLE! Aydınpost APPSTORE'da TIKLA YÜKLE!