Didim Turizm Altyapı Birliği Başkanı Salih Bankoğlu ve DİTAB Turizm Danışmanı Turizmci Hikmet Atilla ile birlikte basın toplantısı düzenledi. Birlik binasında yapılan toplantıda Bankoğlu 2011 yaz sezonunda yaşanan sıkıntılar, şikayetler ve ilçedeki otellerin durumuna ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Bankoğlu ilk olarak 2011 Haziran ayı sonuna kadar ki süreçteki turizm faaliyetlerini değerlendirirken “Bugün itibariyle maalesef beklentilerimiz doğrultusunda sezon başlamadı. Göstergeler beklediğimiz gibi değil; Bu süreçte Okulların kapanmasının ardından yaşanan sınav dönemi, Genel seçimler bu süreci de etkiledi. İlçemizdeki otellerin doluluk oranıyla ilgili Turizm Derneği Başkanı Deniz Bey, açıklamalarda bulundu. Bizde yaptığımız tespitlerde bu ortaya çıktı. Nitelikli tesislerde % 90 doluluk oranı sahipken, diğer küçük tesisler yani belediye belgeleri tesislerde ise bu oran %25 dolayında ki bazı tesislerde müşteri bile olmadığını gördü.”şeklinde konuştu.

“HERKES ŞAPKASINI ÖNÜNE KOYMALI”
Bankoğlu Didim’de turizmle ilgili sorunların olduğunu fakat hepsinin bir defa da halledilecek sorunlar olmadığını altını çizerken “Genel sorunlar dışında küçük otellerde yaşanan bu sorunların çözümü için herkes kendine bakmalı; herkes şapkasını önüne koyup düşünmeli. Biz bunu oteller ya da kişisel bazda konuşmuyoruz. Bu her anlamda böle esnaflarımız örneğin bakkalı, restaurantı herkes gerekli çalışmayı yaparak kendini yenilemeli.”dedi.

“FİYAT ÜZERİNDEN REKABET YANLIŞ”
DİTAB Başkanı Bankoğlu Didim’de rekabetin fiyat üzerinde yapılmasının da yanlışlığına dikkat çekerken “Rekabette yanlış olan şu; fiyat üzerinde rekabet, fiyatlar üzerinde yapılan rekabetten vazgeçilmeli. Rekabet her alanda yapılmalı. Rekabeti kalite, hizmet üzerinde yaparsak gelişen ve büyüyen turizm şehirleri gibi oluruz. Bu nedenle herkes bu konuda çalışma yapmalı.”ifadelerine yer verdi.

“HANUTÇULUKTAN VAZGEÇİLMELİ.”
Didim’in her yaz sezonunda yaşadığı Hanutçuluk sorununa da değinen Bankoğlu “Hala bundan medet umanlar var. Gözümüzün önünde bunu yapıyorlar. Bu böle yürümez. Alanya ilçesinde bu işi kurulan özel bir polis ekibiyle çözdü. Bu anlamda turisti rahatsız edecek bu uygulamadan vazgeçilmeli.”dedi.

“SEYYAR SORUNU DİYALOGLA ÇÖZÜLEBİLİR.”
Bankoğlu özellikle yazın Altınkum sahilinde görülen Seyyar satıcı sorununun kurumlar arasındaki diyalogla çözülebileceğini söylerken “Bu sorun geçtiğimiz günlerde belediyemizde ele alındı ve Belediye Başkanımız gerekli talimatları verdi. Bu sorunun çözümünde örnek ilçeler var; bunlar bu sorunu koordinasyonla çözmüşler. Seyyarlık yapanlar da insan bunlar geçimlerini bu yolla sağlıyor çoğu da ilçemizde yaşıyor ama bazı işleri yaparken insanları rahatsız etmemek lazım. DİTAB olarak bu konudaki görüşlerimizi Kaymakamlığımıza ve belediyemize ilettik.”dedi.

“EVLERİN PANSİYON GİBİ KİRALANMASI SORUN”
Bankoğlu otel işletmecilerinde sorunlarının olduğunu ve en büyük sorunlardan birinin de evlerin pansiyon gibi kiralama olayı olduğunu dile getirirken “Otel işletmecilerimizin şikâyetlerinde birisi de evlerin pansiyon olarak kullanımı; bu konuda Sayın Valimizde Didim’deki turizm koordinasyon toplantısında gerekli yerlere talimat verdi. Bu ilçemiz için aslında büyük bir kaos; bu kiralamanın da bir üslubu olmalı ama ne yazık ki önüne geçmek çok zor. Özellikle İngilizlerin hep bir arada yaşadığı sitelerde bu işlerin olduğunu duyuyoruz. Gruplar halinde bile bunlar yapılıyor. Bu konuda ise çalışmanın nasıl yapılacağına ilişkin görüşmelerimiz oluyor.”dedi.

“YATIRIMLAR DİDİM AÇISINDAN ÖNEMLİ.”
Didim’deki yatırımlarla ilgili de gelişmeleri anlatan Bankoğlu “Gittiğiz fuarlarda yatırımcılarla görüşerek bilgi veriyoruz, onları davet ediyoruz. Geçtiğimiz günlerde Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Ahmet Barut Didim’e geldi ve görüşmeler yapıldı. Ayrıca ÖGER firmasının Almanya’daki ortağı Didim’e geldi, incelemelerde bulundu. Bunun dışında ayrıca gayri resmi olarak öğrendiğimiz kadarıyla İlçemiz 1046 parsel üzerinde bir tesisin yapımı için girişimlerin olduğunu da öğrendik. Çünkü DİTAB olarak Kent Ormanı yapmak istediğimiz alan 1046 parselin içinde kalıyordu, bununla ilgili izinlerle uğraşırken, bu konuda bir çalışmanın olduğunu öğrendik. Şu an bu konuda resmi olarak yapılan bir çalışma ve açıklama yok ama olursa bu tesis Didim açısında güzel bir tesis yapılacağını düşünüyoruz. Kent ormanı içinde çalışmalarımız sürüyor; bunun içinde 1043 parsel de bir çalışma yapmayı planlıyoruz.”dedi.

“BU YIL TURİST SAYISINDA ARTIŞ VAR.”
Basın toplantısında konuşan DİTAB Turizm Danışmanı ve Turizmci Hikmet Atilla Didim’in 2011 yaz sezonunda tablosundan umutsuz olmadığını gidilen fuarların etkisini görmeye başladıklarını dile getirdi. Atilla Alman turist sayısında bu yıl artışların olduğunu bildirerek “Romanyalıların ve Hollandalıların ilgisi de Didim’e dönmüş durumda; 3 yıldız ve butik otellere gidenler de var. Küçük otellerde turist sayısı az ise sorumlulukları kendilerinde aramalılar. Bu anlamda bu yıl nitelikli tesislerdeki turist sayısında artışlar var. Bu artış bu yıl için memnuniyet verici; 2012 de ise bu artışı daha fazla olacağına inanıyorum. Değişik ülkelerden ne kadar çok turist gelirse değişim ve kalite o denli artacaktır.”dedi.

“OTEL REHBERİ İÇİN ÇAĞRI”
DİTAB olarak yurt içi ve yurt dışında katılım yapılacak fuarlarda otellerin tanıtımı için bir otel rehberi hazırlamak istediklerini bu anlamda otellere bilgilerde verdiklerini belirten Hikmet Atilla “Otellerden şu ana kadar cevap gelmedi. Bizde tüm otelleri kendimiz dolaşıyoruz. Otellerden bilgi alıyoruz. Aynı zamanda yatak sayılarını ve doluluk oranlarını da öğreniyoruz. Bu çalışmayı kendimiz yapmaya başladık, çünkü insanlar fuarlarda otelleri soruyor, kalacak yerleri ve nitelikleri öğrenmek istiyorlar; bu eksikliği gidermek için bu çalışmayı başlattık.”dedi.

“SADECE İNGİLİZ PAZARINA YÖNELİM YANLIŞ”
Atilla ayrıca Didim’in altyapısının İngiliz pazarına göre olmaması gerektiğini hatırlatırken, “Sadece pound üzerinde alım ve satımlar turizm altyapısına zarar veriyor. 27 Avrupa Ülkesi Euro’yu kullanıyor. Bu anlamda Euro üzerinde satış da yapılmalı; Bunun dışında Didim güzel ve küçük bir yer buraya bir Gastronomi merkezi kurularak gelen müşteriye sadece Türk mutfağı tanıtabilir. Bu da markalaşmaya neden olur.”dedi.
Atilla ayrıca yaz-kış devam eden Didim-Kos seferleri içinde girişimler başlattıklarını sadece Didim’den değil Kos’tan da Didim’e sefer olması için çalışma yapacaklarını söyledi.