• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021

    Yanlış ilaç komaya soktu

    26.09.2009 14:44
    Yanlış ilaç komaya soktu
    Antalya'nın Kumluca ilçesinde, bir eczaneden soğuk algınlığı nedeniyle alınan şurupla birlikte poşetin içine yanlışlıkla konulan şeker düşürücü ilaç, 6 aylık bebeği komaya soktu.
    Yanlış ilaç komaya soktu Yanlış ilaç komaya soktu Yanlış ilaç komaya soktu

    Çiftçilik yapan Ferhan (24) ve Tuncay Ertürk (34) çifti, rahatsızlanan ikinci çocukları 6 aylık Caner Ertürk'ü, 18 Eylülde Kumluca Sağlık Ocağı'na götürdü. Sağlık Ocağı doktoru tarafından soğuk algınlığı teşhisiyle antibiyotik enjekte edilen bebeğin reçetesine, rahatsızlığıyla ilgili iki ayrı şurup yazıldı.

    Caner bebeğin babası Tuncay Ertürk, ilaçları almak için ilçe merkezinde bulunan bir eczaneye gitti. Bebeğe verilen iki şurup eczanede poşete konulurken, tezgah üstünde bulunan diyabet hastasına ait şeker düşürücü ilaç kutusu da yanlışlıkla bebeğin şuruplarının bulunduğu poşete konuldu. Şeker düşürücü ilacı poşete, bir diyabet hastasının reçetesindeki ilaçlar hazırlanırken, çocuk yaştaki eczacı çırağının koyduğu anlaşıldı.

    Kutusunda, tok karnına alınması tavsiye edilen şeker ilacı, evde anne Ferhan Ertürk tarafından Caner bebeğe içirilirken, bebekte bir süre sonra aşırı titreme görüldü. Ertürk çifti Ramazan Bayramının birinci günü fenalaşan çocuklarını Kumluca Devlet Hastanesi'ne kaldırdılar. Anne ve babanın çocuğa verdikleri ilaç kutularını gösterdikleri doktorlar, ''Çocuğunuz şeker hastası mı? Neden bu ilacı kullandınız'' diye sordu.

    Büyük şaşkınlık yaşayan Ferhan ve Tuncay Ertürk, kısa süre sonra, diyabet hastalarının kullandığı ilacın eczanede bebeklerinin ilaçları arasına karıştırıldığını anladılar.

    ECZANEDEKİ KAMERALARA YANSIDI

    Caner bebek, yetişkinlerin kullandığı şeker ilacı nedeniyle komaya girerken, beyin fonksiyonlarının işlevini yitirme riski nedeniyle ambulans helikopterle Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne sevk edildi. Yaklaşık bir haftadır Yoğun Bakım Ünitesinde yaşatılmaya çalışılan bebeğin bilincinin kapalı olduğu bildirildi.

    Baba Tuncay Ertürk, eczanede yapılan hatanın ortaya çıkması üzerine jandarma ve savcılığa şikayette bulundu. Kumluca Cumhuriyet Savcılığının başlattığı soruşturmada, eczanenin güvenlik kamerası görüntülerine el konuldu. Yapılan incelemede, görüntülerde şeker ilacının, bebeğin ilaçlarının arasına konulma anı da ortaya çıktı.

    Savcılığın elinde bulunan görüntülerde, 18 Eylülde eczaneye gelen vatandaşlar arasında bir diyabet hastasının şeker düşürücü ilacın, aynı anda burada bulunan Tuncay Ertürk'ün bebeğine ait ilaçların arasında eczacı kalfası tarafından yanlışlıkla konulduğunun yer aldığı öğrenildi.

    Cumhuriyet Savcılığı olayla ilgili, eczane sahibi Yusuf Torun, eczacı kalfası A.K, kimliği açıklanmayan çırak ve diğer çalışanlarının ifadelerini aldı. Savcılığın, soruşturmanın tamamlanmasının ardından sorumlular hakkında dava açması bekleniyor.

    ''KİME GÜVENECEĞİZ?''

    Caner bebeğin annesi Ferhan ve babası Tuncay Ertürk, soruları yanıtladı.

    Yaşadıkları olay nedeniyle hala şokta olduklarını, poşetteki şeker düşürücü ilacın, reçetede yer alan ilaçlardan biri sandığı için fark etmeden bebeğine verdiğini anlatan Ferhan Ertürk, tek ümitlerinin çocuklarının sağlığına kavuşması olduğunu söyledi. Ferhan Ertürk, ''Şeker ilacı nedeniyle oğlumuzun bilinci günlerdir kapalı. Umutlu olmaya çalışıyoruz'' dedi.

    Baba Tuncay Ertürk de eczanede yapılan bir anlık hatanın 6 aylık bebeklerinin komaya girmesine neden olduğunu belirterek, sorumluların cezalandırılması için hukuki mücadeleyi sürdüreceklerini söyledi.

    İlkokul mezunu olduklarını, reçetelerdeki ilaçları okuyamadıklarını, ilaç prospektüslerindeki bilgileri de anlayamadıklarını dile getiren Ertürk, şunları söyledi:

    ''Doktor yazıyor, eczacı veriyor. İlaçların üzerindeki yazıları, prospektüsteki bilgiler anlamamız mümkün değil. Doktora, eczacıya güvenmezsek kime güveneceğiz. Böyle bir hatadan dolayı biz yandık, başka aileler yanmasın. Kutunun üzerinde, şeker ilacı olduğu açıkça yazsaydı belki de fark edecektik ve ilacı bebeğimize içirmeyecektik. Eczanede ilaç karıştırıldı, şimdi biz oğlumuzun yaşaması için dua ediyoruz. Bu tür olaylara tedbir için Sağlık Bakanlığının ilaç kutularının üzerine Türkçe anlaşılabilir yazılar yazdırılmasını da istiyorum.''

    Olaya ilişkin soruşturma devam ederken, Ertürk çifti, beyin fonksiyonlarında kayıp olduğu belirtilen bebeklerinin başından ayrılmıyor ve ümitli bekleyişlerini sürdürüyor.

    ''OLAYIN SONRASI DA YANLIŞLIKLARLA DOLU''

    Eczane sahibi Yusuf Torun da, ilacın karıştırıldığı sırada kendisinin kalp ameliyatı nedeniyle Antalya'da hastanede bulunduğunu, konudan sonradan haberdar olduğunu söyledi.

    Konunun adli makamlara intikal ettiğini dile getiren Torun, şöyle konuştu:

    ''İlacın hastaya verilmesinde bir yanlışlık olmuş. Eczane kalfası şeker hastasının ilacını sehven, diğer poşete bırakmış. Bizde bir yanlışlık var ama olayın sonrası da yanlışlıklarla dolu. Baba, eczanede poşeti yanında bulundurmuyor, evde de hapı ezerek bebeğe içirmişler. Neden içiriyorlar? Kumluca Devlet Hastanesi'nin bebeğe müdahaleyle ilgili ihmali var. Bebeğin şeker oranı 70 seviyesindeymiş. Baba da hastanede uzun süre beklediklerini söylüyor. Soruşturma sürüyor, kanun, nizam ne derse o olur.''

    Antalya Eczacı Odası Başkanı Cihan Dinç de konudan haberdar olduklarını ancak, olayın detayına ilişkin henüz kendilerine belge gelmediğini bildirdi./HT

    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
    Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim