• BIST 98.613
  • Altın 143,476
  • Dolar 3,5623
  • Euro 3,9842

    Yanlış alarm

    25.01.2011 07:35
    Yanlış alarm
    Anadolu Ajansı'nın Ermenistan'da nükleer sızıntı haberi panik oluştursa da ortada bir sızıntı değil, tez çalışması olduğu kısa sürede anlaşıldı.
    Yanlış alarm Yanlış alarm Yanlış alarm


    "Fısıltı gazetesi"nin kulaktan kulağa yaydığı deprem söylentilerinin oluşturduğu paniğin bir benzeri de dün Anadolu Ajansı"nın (AA) servise koyduğu "nükleer sızıntı" haberi nedeniyle yaşandı. AA, öğle saatlerinde Ermenistan"daki Medzamor Nükleer Santralı"ndan radyasyon sızdığı için Iğdır, Ağrı, Muş, Tunceli, Hakkâri ve Şırnak"ta radyasyon ölçümleri yapılmaya başlandığını duyurdu.

    Ajansın “Türkiye"nin doğusuna nükleer sızıntı testi” başlıklı haberi saatlerce televizyon ve internet sitelerinde “nükleer tehlike” olarak sunulunca bölgede panik yaşandı. Türkiye Atom Enerjisi Kurumu da (TAEK), 100 noktaya dedektör kurulduğunu açıklayınca panik havası büyüdü. TAEK saat 17.00"de yaptığı açıklamada “Radyasyon doz hýzý seviyesinde herhangi bir artýþ yok”demekle birlikte sızıntı olmadığına ilişkin bir ifade kullanmadı.

    Sızıntı değil, radon ölçümü
    Ancak bir süre sonra gerçek anlaşıldı: Sızıntı yoktu. Erzurum Atatürk Üniversitesi, bir araştırma için 6 kente özel cihaz yerleştirmişti. Ancak cihazlar radyasyon değil, deprem haritasına veri sağlayacak şekilde binalardaki çatlak ve boyalardan kaynaklanan ve kansere neden olan radon gazını ölçmek için yerleştirilmişti.

    Doç. Dr. Neslihan Ekinci ile Asistan Bekir Doğan, kentin radon haritasının çıkarılmasını ve son zamanlarda artan akciğer kanserinin nedenlerinin ortaya koyulmasını amaçladıklarını söyledi. Asistan Bekir Doğan, “Kapalı ortamlardaki radon gazını ölçmek için Iğdır"a 100 dedektör yerleştirdik. Bazı basın organları konuyu saptırmış. Alican köyünden yoğun kanser şikayetleri nedeniyle de su ve toprak numunesi aldık ” dedi. Daha sonra Iğdır Valiliği sızıntı iddialarını “Sadece radon ölçümü yapılıyor” diye yalanladı. AA"da akşam saatlerinde "sızıntı" ifadesini "sızıntı iddiası" olarak değiştirdi.

    Başbakanlık da yalanladı: Sızıntı yok
    Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı da radyasyon tehlikesi olmadığını duyurdu. Başkanlık, “Iğdır il sınırına 16 kilometre mesafede, Erivan kentindeki Medzamor Nükleer Santrali"nde radyasyon sızıntısı olduğu ve bunun Türkiye"nin doğusundaki 6 ili etkilediği” yönündeki haber üzerine yaptığı yazılı açıklamada, dün başta Iğdır olmak üzere bölgedeki İl Afet ve Acil Durum Müdürlüklerinin ölçüm yaptığı; radyasyon ölçüm sonuçlarında bir artışa rastlanmadığı bildirildi. Türkiye Atom Enerjisi Kurumu Radyasyon Erken Uyarı Ağı Sistemi Merkezi ile de görüşüldüğü, bölgedeki radyasyon erken uyarı sensörlerinden uyarı alınmadığının öğrenildiği kaydedildi.

    radikal

    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
  • Tayvan’da bir kişinin kulağından böcek çıktı06 Ekim 2012 Cumartesi 09:38
  • Sınıra yaklaşmayın uyarısı06 Ekim 2012 Cumartesi 08:27
  • Suriye: Özür dilemedik06 Ekim 2012 Cumartesi 07:40
  • Köylüler bu kulübe için seferber oldu05 Ekim 2012 Cuma 19:30
  • Mescid-i Aksa karıştı05 Ekim 2012 Cuma 18:02
  • İşte Suriyenin zayiatı05 Ekim 2012 Cuma 17:12
  • Gerçek işsizlik yüzde 1105 Ekim 2012 Cuma 17:10
  • Büyük tehdit: O esirler idam edilebilir!05 Ekim 2012 Cuma 17:08
  • İtalya: Esed provokasyonlara son vermeli05 Ekim 2012 Cuma 16:28
  • 11 Yaşındaki Çocuk Buldu05 Ekim 2012 Cuma 16:15
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim