• BIST 106.843
  • Altın 142,689
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209

    'Telekulak'tan 18 ay ceza aldı

    04.07.2014 17:15
    Sansasyonel haber için yasa dışı telefon dinlediği gerekçesiyle suçlu bulunan İngiltere Başbakanı David Cameron'ın eski iletişim danışmanı ve kapatılan "News of the World" gazetesinin eski editörü Andy Coulson, 18 ay hapis cezasına çarptırıldı.
    'Telekulak'tan 18 ay ceza aldı
    'Telekulak'tan 18 ay ceza aldı 'Telekulak'tan 18 ay ceza aldı 'Telekulak'tan 18 ay ceza aldı

    Londra'daki Old Bailey Ağır Ceza Mahkemesi'nde 8 ay süren telekulak davasına bakan yargıç, Coulson'ın yanı sıra davada yargılanan gazetenin diğer eski dört çalışanına da ceza verdi.

    "News of the World" gazetesinin eski muhabiri Neville Thurlbeck ve editörü Greg Miskiw 6'şar ay hapis cezası, eski muhabiri James Weatherup 4 ay tecil edilmiş hapis cezası, eski özel dedektifi Glenn Mulcaire ise 6 ay tecil edilmiş hapis cezası ile 200 saat kamu görevi cezası aldı.

    İngiliz yasalarına göre, Andy Coulson 9 ay hapis cezası yatıp çıkabilecek. Ülkede 5 yılın altındaki hapis cezalarında hükümlüler durumları da değerlendirerek, cezalarının yarı süresi hapishanede tutulabiliyor.

    İngiltere Başbakanı Cameron cezanın açıklanmasının ardından yaptığı açıklamada, "Karar, adaletin yerini bulması gerektiğini ve kimsenin hukuktan daha üstün olmadığını göstermiştir" dedi.

    Cameron, Coulson'ın suçlu bulunmasının ardından ise özür dileyerek, "Coulson'ı işe aldığım için üzgünüm" demişti.

    Coulson, 2002 yılında gazetenin editörüyken, öldürülen 13 yaşındaki Milly Dowler'ın cep telefonuna bırakılan sesli mesajların dinlendiği ve daha fazla mesaj bırakılması için bazılarının gazete tarafından silindiği tespit edilmişti.

    Andy Coulson, hakkındaki kraliyet ailesine ait telefonlara ulaşmak için polise ödeme yapmak ve görevini kötüye kullanmakla suçlamalarıyla ilgili ise yeniden yargılanacak. Davaya bakan jüri, iki suçlamayla ilgili karar veremediğini açıklamıştı.

    Telekulak skandalının ortaya çıkmasının ardından Avustralyalı medya patronu Rupert Murdoch'ın İngiltere'de sahibi olduğu 168 yıllık "News of the World" tabloid gazetesi, Temmuz 2011'de kapatılmıştı.

    Sansasyonel haber için çok sayıda kişinin telefonlarını yasa dışı dinlediği iddia edilen kişiler arasında Coulson'ın yanı sıra Murdoch'ın sahibi olduğu News International şirketinin eski yöneticisi ve "Murdoch'ın manevi kızı" olarak bilinen Rebekah Brooks da vardı. Brooks ise davada suçsuz bulunmuştu.

    Telekulak skandalı, yargıç Brian Leveson'ın kamuoyuna açık yürüttüğü ve medyanın siyasetçilerle ve polisle ilişkisinin masaya yatırıldığı "Leveson Soruşturmasına" neden olmuştu.

     
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
    Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim