• BIST 106.646
  • Altın 141,780
  • Dolar 3,5310
  • Euro 4,1134

    Telekulak davası büyüyor

    08.07.2011 17:50
    İngiltere'deki "News of the World" gazetesinin telekulak skandalı nedeniyle kapatılması kararı ve ardından yaşanan gelişmeler ülke gündeminde yer alıyor.
    Telekulak davası büyüyor
    Telekulak davası büyüyor Telekulak davası büyüyor Telekulak davası büyüyor
     İngiltere'deki "News of the World" gazetesinin telekulak skandalı nedeniyle kapatılması kararı ve ardından yaşanan gelişmeler ülke gündeminde yer alıyor. İngiliz gazetelerinin çoğu bugünkü sayılarında manşetlerinden medya patronu Rupert Murdoch'a ait gazetenin kapatılma kararını duyurdu. Murdoch'ın sahibi olduğu diğer gazetelerden Times, "168 yıl sonra gazete, skandal iddiaları büyürken kapatılıyor" derken, Sun gazetesi "News of the World" gazetesinin ismiyle ilişkilendirerek "Dünyanın Sonu" manşetini attı.
     
    Guardian, gazeteyi kapatma kararının, "Murdoch'ın BSkyB'yi tümüyle ele geçirmesini olumsuz etkilemesini önlemek için alındığı" yorumunu yaptı. Hali hazırda, Times, Sun ve News of the World gazetelerinin sahibi olan Murdoch'ın "News Corporation" şirketi, yüzde 39'una sahip olduğu ve Sky haber kanalının da içinde olan dijital uydu kanalı BSkyB'nin tümünü satın almak istiyor. İhalenin bugünlerde belli olması beklenirken, telekulak skandalı nedeniyle eylül ayından önce sonuçlanması öngörülmüyor. Murdoch'ın BSKYB'nin tamamını alması ihtimali, İngiltere'de tüm medya kuruluşlarını gelir açısından gölgede bırakan bir dev haline dönüşeceği gerekçesiyle endişeyle karşılanıyor.Independent gazetesi de Guardian gibi gazeteyi kapatmanın "taktik" bir karar olduğunu savunurken, Financial Times, "değerli bir taş olan BSkyB'yi satın almak için, piyon olan News of the World'ü vermeye karar verildiği" şeklinde yorumlar yapıldığını belirtti.
     
    ‘İKİNCİ BİR ŞANSI HAK EDİYORDU’
    Bu arada BBC, İngiltere Başbakanı David Cameron'ın eski iletişim danışmanı Andy Coulson'ın skandal nedeniyle gözaltına alındığını bildirdi. Danışmanlık görevinden ocak ayında istifa eden Coulson, News of the World gazetesinin 2003 ile 2007 yılları arasında editörlüğünü yapmıştı. Coulson, telekulak skandalıyla ilgili devam eden haberleri istifasına gerekçe göstermişti.
    Başbakan Cameron ise, Coulson hakkındaki telekulak iddialarına karşın iletişim danışmanlığı görevine getirme kararının arkasında durdu. Cameron başbakanlıkta düzenlediği basın toplantısında, Coulson'ın "ikinci bir şansı hakkettiğini" söyleyerek, skandalla ilgili bağımsız bir soruşturma başlatılacağını yineledi. Muhalefetteki İşçi Partisi, Cameron'ı Coulson'ı iletişim danışmanı yapmakla eleştiriyor. Coulson, Cameron'ın iletişim danışmanlığını Temmuz 2010'dan Ocak 2011'e kadar yürüttü.Gazete ile ilgili skandal, 9 yıl önce kaybolan ve daha sonra cesedi bulunan 13 yaşındaki Milly Dowler'ın, 7 Temmuz 2005 Londra terör saldırıları kurbanlarının ve Irak ile Afganistan'da ölen İngiliz askerlerinin yakınlarının telefonlarını dinlediği iddiasıyla büyüdü.
     
    Telekulak skandalı ilk olarak 2006 yılında gazetenin aralarında ünlü sanatçılar, siyasetçiler ve kraliyet ailesinin yakınlarının da bulunduğu çok sayıda kişinin telefonlarını yasa dışı olarak dinlediğinin ortaya çıkmasıyla gündeme gelmişti. 168 yıldır basılan "News of the World", 2,6 milyon tirajı ile ülkenin en çok satılan "tabloid" pazar gazetesiydi. Gazetenin yıllık reklam geliri yaklaşık 40 milyon sterlindi. Dün Murdoch gazeteyi kapatma kararı almadan önce birçok firma skandal nedeniyle "News of the World"e reklam vermeyi keseceğini açıklamıştı. İngiliz basını, gazete çalışanlarının kapatma kararını üzüntüyle karşıladığını aktarırken, "News of the World" pazar günü son kez basılacak. İlk kez 1843 yılında basılan gazeteyi, 1969 yılında Rupert Murdoch satın almıştı. Gazetenin yönetim kurulu başkanlığını Rupert Murdoch'ın oğlu, James Murdoch yapıyordu.
    (AA)
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
  • Tayvan’da bir kişinin kulağından böcek çıktı06 Ekim 2012 Cumartesi 09:38
  • Sınıra yaklaşmayın uyarısı06 Ekim 2012 Cumartesi 08:27
  • Suriye: Özür dilemedik06 Ekim 2012 Cumartesi 07:40
  • Köylüler bu kulübe için seferber oldu05 Ekim 2012 Cuma 19:30
  • Mescid-i Aksa karıştı05 Ekim 2012 Cuma 18:02
  • İşte Suriyenin zayiatı05 Ekim 2012 Cuma 17:12
  • Gerçek işsizlik yüzde 1105 Ekim 2012 Cuma 17:10
  • Büyük tehdit: O esirler idam edilebilir!05 Ekim 2012 Cuma 17:08
  • İtalya: Esed provokasyonlara son vermeli05 Ekim 2012 Cuma 16:28
  • 11 Yaşındaki Çocuk Buldu05 Ekim 2012 Cuma 16:15
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim