• BIST 82.363
  • Altın 147,310
  • Dolar 3,7689
  • Euro 4,0344

    Sabah-ATV Çalık Grubu'na satıldı

    05.12.2007 18:28
    Sabah-ATV Çalık Grubuna satıldı
    Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'nun satışa çıkardığı Sabah-ATV ihalesine tek teklif Çalık Grubu'nun şirketi olan Turkuaz'dan geldi.
    Sabah-ATV Çalık Grubu'na satıldı Sabah-ATV Çalık Grubu'na satıldı Sabah-ATV Çalık Grubu'na satıldı

    Çalık Grubu, ihale için muhammen bedel olarak belirlenen 1.1 milyar dolar önerdi. Grup, açık artırmada ise herhangi bir şekilde fiyat artırımına gitmedi.

    İhale ile ilgili son kararı Fon Kurulu verecek.

    İhale için ön yeterlilik alan üç gruptan Amerikalı özel yatırım şirketi Carlyle ve Nurol ortaklığı ile Lüksemburg merkezli RTL-İpek-Sancak grupları başvuruda bulunmamış ve teklif verme sürecine sadece Çalık Grubu kalmıştı.

    İHALE ÇOK KISA SÜRDÜ

    TMSF"nin Sabah-ATV Ticari ve İktisadi Bütünlüğü"nü satış ihalesi Sarıyer'deki Ahmet Afif Paşa Yalısı'nda yapıldı. TMSF Başkan Yardımcısı ve İhale Komisyonu Başkanı Fethi Çalık başkanlığında gerçekleştirilen ihaleye tek teklif sahibi olan Turkuaz Radyo, Televizyon ve Yayıncılık Anonim Şirketi katıldı.

    Şeffaf kutuda bulunan teklif açıldı. Turkuaz Grubu, ihalede muhammen bedel olarak belirlenen 1 milyar 100 milyon doları teklif olarak sundu. Komisyon Başkanı Çalık, Turkuaz"dan teklifini artırmasını, en az artırma tutarının 10 milyon dolar olduğunu söyledi. Ancak Turkuaz Grubu, tekliflerinin 1,1 milyar dolar olduğunu, artıramayacaklarını bildirdi. Komisyon Başkanı"nın, “En azından 10 milyon dolar artırın” ısrarı da şirket tarafından kabul edilmedi. Bunun üzerine Komisyon Başkanı Çalık, “Teklifi kabul ediyoruz ve onaylamak üzere Fon Kurula arzedeceğiz. İhale sonuçlanmıştır” açıklaması ile ihaleyi bitirdi.

    TMSF, 1 Nisan 2007"de Medya Grubu (Dinç Bilgin Grubu) ve Merkez Grubu (Turgay Ciner) şirketlerinin temettü hariç ortaklık hakları ile yönetim ve denetimlerini devralmıştı. Karar, Bilgin ile Ciner arasında gizli protokolün ortaya çıkması ve TMSF"nin yanıltıldığının anlaşılmasına dayandırılmıştı. Daha sonraki süreçte Merkez Grubu"na bağlı Kanal 1 Ciner"e geri verilmişti.

    Diğer Haberler
  • O manzaralar içimizi sızlatıyordu06 Ekim 2012 Cumartesi 12:50
  • Sucuk ve Salamı karıştıramayacaklar06 Ekim 2012 Cumartesi 12:48
  • 56 yaşındaki ev hanımının yaptığı pes dedirtti!06 Ekim 2012 Cumartesi 12:47
  • Şehit yakınlarına internet indirimi06 Ekim 2012 Cumartesi 12:39
  • Bir top mermisi daha düştü!06 Ekim 2012 Cumartesi 11:51
  • Bisküvi kutusundan tarih çıktı06 Ekim 2012 Cumartesi 10:58
  • Nevşin Mengü rövanşı böyle aldı!..06 Ekim 2012 Cumartesi 10:56
  • Bu haberi okumadan yola çıkmayın06 Ekim 2012 Cumartesi 10:40
  • 4+4+4ün gerekçeli kararı Resmi Gazetede!06 Ekim 2012 Cumartesi 10:39
  • Başbakan Erdoğanın arıyla imtihanı!06 Ekim 2012 Cumartesi 10:37
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim