• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021

    RTÜK 'durun' dedi

    16.11.2008 11:31
    RTÜK durun dedi
    Galatasaray ile Beşiktaş, televizyonlarını Aydın Doğan'a 'emanet' etmişlerdi...
    RTÜK 'durun' dedi RTÜK 'durun' dedi RTÜK 'durun' dedi

    Doğan TV Yayın Grup Başkanı Murat Saygı, RTÜK"ün lisans vermemesi yüzünden D-Smart"tan yayın yapan Beşiktaş TV ile Galatasaray TV"nin karardığını açıkladı.
    Saygı, "Başvurularımız RTÜK"te. Salı günü izin verirlerse, yayınlar yeniden başlar" dedi.

    DOĞAN TV Yayın Grup Başkanı Murat Saygı, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu"ndan (RTÜK) tebligat aldıklarını ve RTÜK lisans vermediği için D-Smart platformundan yayın yapan Beşiktaş TV ile Galatasaray TV"nin kapatılacağını açıkladı.

    Saygı, Fenerbahçe TV"nin yayınının ise başka bir amaçla aldığı farklı bir kanal üzerinden devam ettiğini söyledi.

    Saygı, "Son 2.5 yıldır RTÜK"ten lisans alamadığımız için D-Smart platformundaki 11 kanalımızın yayına devam etmesi için bazılarını uyduya taşıdık. Bazı kanallarımızı birleştirdik. Bazı kanallarımız için lisans kiraladık. Çok maliyetli olan spor kulübü kanallarının yerine de platformdaki başka kanallara kaydırdık. Her üç kulubün de gerekli evraklarını tamamladık, şirketlerini kurduk. Başvuruları RTÜK"ün önünde. Salı günü yapılacak toplantıda izinler çıkarsa kulüplerin televizyonları anında yayına başlar" diye konuştu.

    Murat Saygı, RTÜK"ün davranışlarının keyfi olduğunu, yayıncı olmayanlara bile lisans verildiğini söyledi. RTÜK"te 6 ay ile 2.5 yıl arasında lisans için bekleyen başvuruları olduğunu belirten Murat Saygı, şöyle devam etti: "Kanun, "Gerekli belgelerini verenlere RTÜK izinlerini tahsis eder" diyor. 20 başvuru yaptık, sadece üçüne lisans çıktı. Ama son zamanlarda çıkan lisans yok. 2.5 yıldır hepsi bekliyor. Yayıncı olmayan lisans alabiliyor ve bize kiraya veriyor. Ama Doğan Grubu lisans alamıyor. 2.5 yıldır bu kanallar yayında, niye uygun değilse 2.5 yıldır kapatmadın. Deniz Feneri davasının ardından bunları kapattın."

    Kanal birleştirmeleri sırasında kulüp kanallarını kaydırmak zorunda kaldıklarını belirten Murat Saygı, şöyle konuştu: "Galatasaray, Beşiktaş kanalları D-Smart kanalları değildi. Biz bunu sosyal sorumluluk olarak yapıyorduk. Yılda 3-4 milyon dolar kaybediyoruz, bunlardan ticari beklentimiz yok. Bu yüzden bunların frekansını da RTÜK bizi köşeye sıkıştırınca bu sözkonusu 11 kanalımıza kaydırdık. Fenehbahçe farklı bir lisansla yayına devam ediyor. Galatasaray ve Beşiktaş yayıncı kuruluş olmadığı için bütün teknik desteği onlara veriyoruz. Dosyalarını da hazırlayıp birer şirket kurup başvurularını iki hafta önce RTÜK"ün önüne koyduk. Şu anda RTÜK"ün önünde. Eksik varsa bile söylenebilir, ama hiçbir evrakımız eksik değil. Keyfi olarak gündeme almıyorlar. Ama lisans vermedikleri kanallarla ilgili bize bir takım müeyide bile yolladılar."

    23 ulusal kanalın elinde lisans yok

    TÜRKİYE"deki 23 ulusal kanalın da lisansı olmadığını hatırlatan Murat Saygı, şöyle konuştu: "1994 yılındaki RTÜK Kanunu diyor ki, "Bir yıl içinde frekanslarla ilgili ihale yapmak zorundadır" deniliyor. Ama bu ihaleler yapılamadı. Müktesep hak olarak devam ediyor. 23 ulusal kanal lisanssız yayın yapıyor. Bir yıl içinde bu ihaleyi yapmadığı için aslında RTÜK suçlu durumda. 2012 yılında analog yayın bitiyor. Dijital karasal yayına dönülecek. Artık bu saatten sonra bu ihalelerin yapılması da sözkonusu değil."

    500 milyon dolarlık ekonomi yarattık

    DOĞAN TV Yayın Grup Başkanı Murat Saygı, D-Smart"ın bugün 7 bin bayi ile hizmet verdiğini belirterek, "Bugün her bayide 3 kişi çalışsa, 21 bin kişi yapar. Aileleriyle birlikte 80 bin kişinin ekmek yediği bir sistem. Ayrıca 900 bin kutu var. D-Smart sistemiyle 1.5 yılda 500 milyon dolarlık bir ekonomi yaratılmış durumda. Krizde birçok insan bu işten ekmek yiyor" dedi.

    Saygı: Bazı kanalları doğrudan alıyoruz

    RTÜK"ten önceki akşam tebligatlar gelmeye başladığını belirten Murat Saygı, şöyle konuştu: "D-Smart"ın yayınlarının bir bölümünü Galatasaray, Beşiktaş, Fenerbahçe ile çocuk kanalları gibi kanallardan oluşuyor. Bunları burada üretiyorduk. Bir kısmı da yurtdışı kanallar. Eurosport, Discovery Channel gibi... Dışardan alınanlar hakkında RTÜK"e sadece bilgi verilir, bunlar için lisans gerekmiyor. Bizim ürettiğimiz kanallar için lisans gerekiyor. RTÜK"ün bize kapat dediği bazı kanallar yurtdışında zaten hazırdı. Bunları Türk izleyicisine uygun hale getirmek için kaset kaset alıp uyduya çıkıyorduk. Doğrudan alıp aynı şekilde yayınlayabiliyorsunuz. Biz de artık doğrudan alıyoruz, bu kanalları RTÜK"e tabi olmaktan çıkardık. Bu da ikinci bir uydu maliyeti demek. Bu bir milli servet kaybıdır."

    Diğer Haberler
  • Zirveden Metrise Azizli yıllar14 Temmuz 2011 Perşembe 07:15
  • Kulaçsız altın madalya aldı14 Temmuz 2011 Perşembe 07:14
  • Nouma: Tayfur düzgün bir adam, çok şaşkınım14 Temmuz 2011 Perşembe 07:02
  • Havutçu ve Adalı da tutuklandı14 Temmuz 2011 Perşembe 04:08
  • TFF teslimiyet içerisinde13 Temmuz 2011 Çarşamba 22:49
  • Çalımbay o iddiaları yalanladı13 Temmuz 2011 Çarşamba 18:38
  • Taraftarlar ayaklandı 13 Temmuz 2011 Çarşamba 17:10
  • G.Sarayda yeni formalar tanıtılacak13 Temmuz 2011 Çarşamba 17:4:
  • Aziz Yıldırımın avukatları harekete geçti... 13 Temmuz 2011 Çarşamba 16:55
  • Galatasaray: Kimseyi sırtından vurmuyoruz! 13 Temmuz 2011 Çarşamba 15:14
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim