• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019

    Roj TV beleleri ülkeyi böldü

    30.11.2010 22:13
    Roj TV beleleri ülkeyi böldü
    Feridun Sinirlioğlu ile William Burns arasındaki bir görüşme medyada geniş yer buldu.
    Roj TV beleleri ülkeyi böldü Roj TV beleleri ülkeyi böldü Roj TV beleleri ülkeyi böldü

    Wikileaks belgelerine yansıyan Dışişleri Bakanlığı Müsteşarı Feridun Sinirlioğlu ile ABD Dışişleri Müsteşarı William Burns arasındaki bir görüşme Danimarka medyasında geniş yer buldu.

    Görüşmede, Türkiye'nin, Anders Fogh Rasmussen"in NATO Genel Sekreterliği görevine getirilmesine olan itirazını çekmesi karşılığında, Danimarka'nın da Roj TV'nin kapatılması için gerekli adımları atacağı sözünü vermesi medyayı ikiye böldü.

    ABD Dışişleri Bakanlığı'ndan sızan gizli belgeler arasında yer alan 25 Şubat 2010 tarihli bir tutanakta, 18 Şubat tarihinde Burns'le Sinirlioğlu arasında Ankara'da yapılan bir görüşmenin içeriğiyle ilgili detaylara değiniliyor.

    Söz konusu görüşmede, Sinirlioğlu, Belçika ve Danimarka'nın PKK'ya yakın örgütleri baskı altına almaktaki gönülsüzlüğünden şikayet ediyor. Müsteşar Yardımcısı ve Türkiye'nin NATO eski Daimi Temsilcisi Tacan İldem ise 2009 yılında ABD Başkanı Barack Obama'nın aracılığında ulaşılan anlaşmanın bir parçası olarak, "Danimarka'nın PKK'nın sözcüsü konumundaki Roj TV'nin kapatılması konusunda Türkiye'nin yaptığı talebin kabul edilmesi için gerekli yasal düzenlemeleri yapacağına söz verdiğini" hatırlatıyor. İldem, bu konuda halen daha bir adım atılmadığını belirtiyor.

    Türkiye'den bir ismin NATO Genel Sekreter Yardımcısı olması yönünde ABD Başkanı'nın sözünü hatırlatan Sinirlioğlu ise onun yerine çok hak etmeyen bir Alman'ın seçildiğini söyleyerek, "Rasmussen'le Merkel arasında bir anlaşmadan şüpheleniyoruz" ifadesini kullanıyor. Sinirlioğlu," Size güvendik de Rasmussen'in seçilmesine izin verdik" diyor.

    Wikileaks belgelerindeki bu konuşmalar Danimarka'daki bazı yayın organları tarafından "Rasmussen Roj TV'yi sattı" başlığıyla verilirken, birçok yayın organı da "Rasmussen Türkiye'ye verdiği sözleri tutmadı" başlığıyla yayımladı.

    2004'den bu yana uydu üzerinden 68 ülkede yayın yapan Roj TV ise "hukuksuzluğun Wikileaks belgeleriyle tescillendiğini" belirterek, Kopenhag merkezli yayın organının kapatılması için açılan davanın düşürülmesini istedi.

    Daniamrka Adalet Bakanı Lars Berfoed, 5 yıllık soruşturma sonucunda 31 Ağustos'ta devlet savcısı Jörgen Steen Sörensen"in talebi üzerine Roj TV hakkında terörle mücadele yasasından dava açılmasına karar vermişti.

    Danimarka"da Roj TV hakkında açılan kapatma davası 15 Ağustos 2011"de görülmeye başlanacak.

    hurriyet.com.tr

    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
  • Tayvan’da bir kişinin kulağından böcek çıktı06 Ekim 2012 Cumartesi 09:38
  • Sınıra yaklaşmayın uyarısı06 Ekim 2012 Cumartesi 08:27
  • Suriye: Özür dilemedik06 Ekim 2012 Cumartesi 07:40
  • Köylüler bu kulübe için seferber oldu05 Ekim 2012 Cuma 19:30
  • Mescid-i Aksa karıştı05 Ekim 2012 Cuma 18:02
  • İşte Suriyenin zayiatı05 Ekim 2012 Cuma 17:12
  • Gerçek işsizlik yüzde 1105 Ekim 2012 Cuma 17:10
  • Büyük tehdit: O esirler idam edilebilir!05 Ekim 2012 Cuma 17:08
  • İtalya: Esed provokasyonlara son vermeli05 Ekim 2012 Cuma 16:28
  • 11 Yaşındaki Çocuk Buldu05 Ekim 2012 Cuma 16:15
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim