• BIST 89.496
  • Altın 146,559
  • Dolar 3,6433
  • Euro 3,9136

    Para aktardığı 2'inci TV

    25.06.2008 11:01
    Para aktardığı 2inci TV
    Kanaltürk'e aktardığı 5,5 trilyonun hesabını veremeyen CHP'nin, 3,5 yıldır Baykal'ın konuşmalarını yayınlayan Halk TV'ye de milyonlarca dolar ödediği ortaya çıktı.
    Para aktardığı 2'inci TV Para aktardığı 2'inci TV Para aktardığı 2'inci TV

    Yeni Şafak Gazetesi'nin haberine göre Kanaltürk'e aktardığı 5,5 trilyonun hesabını veremeyen CHP'nin uydudan yayın yapan Halk TV'nin 3,5 yıldır uydu ve son bir yıl da Digitürk kirasını verdiği ortaya çıktı.

    Aylık 18 bin dolar uydu kirası ödeyen Halk TV (Halk Radyo ve Televizyon Yayıncılık A.Ş) şimdiye kadar hiç reklam ve sponsor desteği almadı. CHP'nin propaganda aracı olarak bilinen Halk TV'nin şimdiye kadar uydu için 702 bin dolar ve Digiturk için de 500 bin YTL kira ödediği belirlendi. Hesapları Anayasa Mahkemesi tarafından incelenen CHP'nin mahkemeye sunduğu harcamalar arasında Halk TV tarafından partiye kesilen faturalarda yer alıyor. Mart 2005'te yayına başlayan ve logosunda Atatürk'ün imzasını çağrıştıran italik harf karakterleriyle 'Halk' logosunu kullanan televizyonun kurulması için gerekli cihazlarla ile bugüne kadarki tüm yayın masraflarının CHP'nin kasasından karşılandığı öne sürülüyor.

    SADECE BAYKAL VAR

    Halk TV'ye ilk başlarda ödemeleri yaptığı için CHP Genel Saymanı Mahmut Yıldız'ın uzun süre televizyonun sahibi şeklinde algılandığı öğrenildi. Yıldız'ın, Baykal'la ters düşerek CHP yönetiminden ayrılmasından sonra harcamalarda Genel Sayman olan Mustafa Özyürek son söz sahibi olmaya başladı. Halk TV, Baykal'ın grup konuşması ile çeşitli etkinliklerde yaptığı konuşmaları tekrar tekrar yayınlarken, CHP'nin resmi internet sitesinde yer alan sözleri de televizyonda sürekli altyazı olarak geçiyor. 22 Temmuz'a kadar Baykal'ın özel kalem müdürü olan Nesrin Baytok'un program yaptığı kanalda çalışanların bir kısmının kadroları da CHP Genel Merkezi'nin üzerine bulunuyor. CHP Tunceli eski Milletvekili Sinan Yerlikaya'nın 1998 Miss Turkey'de dereceye giren kızı Sidal Yerlikaya da Halk TV'de çalışan partililer arasında bulunuyor.

    ANAYASA MAHKEMESİ İNCELİYOR

    Kanaltürk'e ödenen paraların faturalarını daha sonra Anayasa Mahkemesi'ne ibraz eden CHP'nin Halk TV adına kesilen faturaları da mahkeme tarafından inceleme konusu oldu. Anayasa Mahkemesi, 2005'ten bu yana çeşitli tarihlerde Halk TV'nin CHP Genel Saymanlığı'na düzenli olarak fatura kestiğini belirledi. Kanal yönetiminin profesyonele televizyonculardan değil de mali müşavir ve turizm işletmecilerinden oluşması da dikkat çekiyor. Halk TV'nin Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Haluk Akıltopu ve Genel Müdürü Ertuğrul Kaya. CHP Genel Merkezi, 'Halk Gazetesi' ismiyle 15 günde bir yayınlanan gazete de çıkarıyor.

    Diğer Haberler
  • O manzaralar içimizi sızlatıyordu06 Ekim 2012 Cumartesi 12:50
  • Sucuk ve Salamı karıştıramayacaklar06 Ekim 2012 Cumartesi 12:48
  • 56 yaşındaki ev hanımının yaptığı pes dedirtti!06 Ekim 2012 Cumartesi 12:47
  • Şehit yakınlarına internet indirimi06 Ekim 2012 Cumartesi 12:39
  • Bir top mermisi daha düştü!06 Ekim 2012 Cumartesi 11:51
  • Bisküvi kutusundan tarih çıktı06 Ekim 2012 Cumartesi 10:58
  • Nevşin Mengü rövanşı böyle aldı!..06 Ekim 2012 Cumartesi 10:56
  • Bu haberi okumadan yola çıkmayın06 Ekim 2012 Cumartesi 10:40
  • 4+4+4ün gerekçeli kararı Resmi Gazetede!06 Ekim 2012 Cumartesi 10:39
  • Başbakan Erdoğanın arıyla imtihanı!06 Ekim 2012 Cumartesi 10:37
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim