• BIST 97.533
  • Altın 145,969
  • Dolar 3,5805
  • Euro 3,9998

    Kısırlık tedavisi lösemiye mi neden oluyor?

    24.04.2012 22:15
    Kısırlık tedavisi lösemiye mi neden oluyor?
    Fransa'da yapılan bir araştırma, kadınlarda kısırlık tedavisi için kullanılan ilaçların çocuklarda lösemi riskini arttırabileceği kuşkularını gündeme getirdi.
    Kısırlık tedavisi lösemiye mi neden oluyor? Kısırlık tedavisi lösemiye mi neden oluyor? Kısırlık tedavisi lösemiye mi neden oluyor?

    Daily Telegraph'ta yer alan habere göre, Fransa'da yapılan bir araştırma, kadınlarda kısırlık tedavisi için kullanılan ilaçların çocuklarda lösemi riskini arttırabileceğine dikkat çekti.

    Gazete, şu ana kadar kısırlık tedavisiyle doğan bebeklerin diğer bebeklerden daha az sağlıklı olduklarına ilişkin ikna edici bir çalışma bulunmadığına dikkat çekerken, bulguları bugün Londra'da açıklanacak araştırmada, Fransız bilim insanlarının kadınların yumurtlamasını güçlendirmeyi hedefleyen ilaçlarla iki lösemi türü arasında bağ bulunduğunu öne süreceklerini aktarıyor.

    Araştırma kapsamında lösemi teşhisi konul an 764, lösemi hastası olmayan 1,681 çocuğun annelerinin geçmişte kısırlık tedavisi görüp görmedikleri incelendi. Lösemi ve lenf kanseri araştırmaları yapan bir vakfın yöneticisi olan Ken Campbell, ''Araştırmanın, doğrudan neden sonuç ilişkisi kurmaktan çok uzak olduğunu'' belirterek, ''Bunun çok sayıda farklı açıklaması da var'' diyor.

    Campbell'e göre, eğer ilaçların etkisi tespit edilse bile riskteki artış çok düşük.
     

    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
    Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim