• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021

    HaberTürk'e yalanlama

    27.09.2009 18:00
    HaberTürke yalanlama
    Günlük bir gazetede yayımlanan 'TRT'de ihaleler hemşeriye' başlıklı haber yalanlandı.
    HaberTürk'e yalanlama HaberTürk'e yalanlama HaberTürk'e yalanlama

    Günlük bir gazetede yayımlanan 'TRT'de ihaleler hemşeriye' başlıklı haber yalanlandı. TRT'den yapılan yazılı açıklamada, söz konusu haberin asılsız olduğu vurgulanarak, ihalelerin şeffaf yapıldığı ve kurumun menfaatlerinin göz önünde bulundurulduğunun altı çizildi.

    'Şu ana kadar ihalelerde hiçbir hukuki olumsuzluk yaşanmamıştır' denilen açıklamada, 'Habertürk Gazetesi'nde 27.09.2009 tarihinde Esra Yazdıç isimli muhabir tarafından yazılan 'TRT'de ihaleler hemşeriye' başlıklı haberde; 3 ayrı ihalenin, aynı kişiye ve aynı adrese ait olduğu iddia ediliyor. Yine Ahmet Demirel isimli şirket sahibinin TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin ile hemşehrilik bağı olduğu iddia edilmektedir. Bu tür haberler sürekli olarak gündeme getirilerek TRT yıpratılmak isteniyor." ifadelerine yer verildi.


    TRT kurumunda yıllık yaklaşık 200 ihale yapıldığına dikkat çekilen açıklamada, şunlar kaydedildi: "Bu ihalelerin tamamı İhale Kanunu'na uygundur ve ihale süreci ve sonuçları şeffaftır. Bugünkü TRT yönetimin yaptığı tek bir ihale bile hukuki olarak suçlu bulunmamıştır. Daha önce tekzip edilmiş bir haberi yeniden derleyerek yeni yorumlar ekleyerek yalan ve art niyetli olarak kamuoyuna duyuran ilgili gazete; haberde bahsedilen firmaların en düşük teklif vererek ihaleleri kazandığını ve bu ihalelerin tamamımın onaylandığını okuyucularından saklamıştır. İlgili gazetenin haberde bahsettiği Ahmet Demirel isimli yatırımcı TRT'den 66 bin TL'lik inşaat onarım işi almıştır ve açık ihalede 8 firmayla yarışarak en düşük teklifi vermiştir. TRT Genel Müdürü'ne iftira atanlar acaba bu ihalede, daha düşük teklif mi gördüler? Yine Amasyalı olarak tanıtılan bu yatırımcı, Amasya'da şubesi olan Erzincan kökenli bir şirket sahibidir. Haberde ismi geçen Yapal İnşaat 50 bin TL'lik doğrudan teminle TRT'den iş kazanmıştır. Birbey/Temaks isimli şirket ise 5 firmanın katıldığı pazarlık usulü satışta; en düşük ve en uygun teklifi vermiştir. TRT'nin rutin, düşük miktarlı 3 farklı ihalesine yaklaşık 20 firma katılmış ve bu firmaların hiçbiri ihale sonuçlarına itiraz etmemiştir. Hal böyleyken bir gazetenin çıkıp; hayali senaryolarla TRT kurumuna ve TRT Genel Müdürlüğü ihalelerine fesat karıştırıcı yorumlar yapması, hukuki sorumluluk doğurmuştur. İlgili gazete ve muhabiri; TRT Kurumu, TRT Genel Müdürü ve ilgili şirketler tarafından mahkemeye verilecektir. '-yeni şafak

    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
  • O manzaralar içimizi sızlatıyordu06 Ekim 2012 Cumartesi 12:50
  • Sucuk ve Salamı karıştıramayacaklar06 Ekim 2012 Cumartesi 12:48
  • 56 yaşındaki ev hanımının yaptığı pes dedirtti!06 Ekim 2012 Cumartesi 12:47
  • Şehit yakınlarına internet indirimi06 Ekim 2012 Cumartesi 12:39
  • Bir top mermisi daha düştü!06 Ekim 2012 Cumartesi 11:51
  • Bisküvi kutusundan tarih çıktı06 Ekim 2012 Cumartesi 10:58
  • Nevşin Mengü rövanşı böyle aldı!..06 Ekim 2012 Cumartesi 10:56
  • Bu haberi okumadan yola çıkmayın06 Ekim 2012 Cumartesi 10:40
  • 4+4+4ün gerekçeli kararı Resmi Gazetede!06 Ekim 2012 Cumartesi 10:39
  • Başbakan Erdoğanın arıyla imtihanı!06 Ekim 2012 Cumartesi 10:37
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim