• BIST 94.904
  • Altın 144,812
  • Dolar 3,5634
  • Euro 3,8799

    Crestor ilacına dikkat

    25.02.2010 16:05
    Crestor ilacına dikkat
    Dünyanın en prestijli tıp dergilerinden Lancet'te yayınlanan araştırmaya göre dünyanın en çok kullanılan kolesterol ilaçlarından 'Crestor'un diyabete neden olduğu ortaya çıktı.
    Crestor ilacına dikkat Crestor ilacına dikkat Crestor ilacına dikkat

    7 ülkeden 33 bağımsız araştırmacı ve akademisyenin 90 bin 410 kişi üzerinde yaptıkları bir yıl süren araştırmada, statin kullanımının diyabet riskini yüzde 9 artırdığı ortaya çıktı.

    Vatan gazetesine konuşan Klinik Farmakoloji Derneği Başkanı Prof. Dr. Cankat Tulunay ise araştırmada statinler içerisinde en tehlikeli ilacın 'Crestor' olduğunun vurgulandığını belirterek “İngilizce prospektüsteki ciddi yan etki bilgileri Türkçeye çevrilirken çıkarılıyor” iddiasında bulundu. İşte Prof. Dr. Tulunay'ın araştırma hakkındaki değerlendirmeleri:

    “9'unda diyabet gelişiyor”

    “Lipit düşürücü ilaçlar grubu olan Statinler kolesterolü düşürmek için kullanılırlar. Dünyada en çok kullanılan ilaç türlerinden birisidir. Çok geniş bir kadro ile 90 bin 410 kişiyi kapsayan çalışmada statin kullanımının diyabete sebep olduğu ortaya çıktı. Araştırmaya ABD, Norveç, İngiltere, Japonya, İtalya, Hollanda ve İrlanda'daki 17 üniversite ve 7 sağlık kurumundan 33 bağımsız araştırmacı katıldı ve sonuçları Lancet'te yayınlandı. Yapılan analizler sonucunda statin kullanımının diyabet oluşumunu yüzde 9 oranında artırıyor. Yani statin kullanan her 100 hastadan 9'unda diyabet gelişiyor. Dünyada en az 1 milyar insan statinleri kullanıyor.”

    “Araştırmaya göre en tehlikeli statin, AstraZeneca'nın 'Crestor' adlı ilacı. Türkiye'de ise bu ilaç halen tıp fakültelerinin ilaç listelerinde yer alıyor.” “ABD'nin en büyük tüketici hakları kurumu bu ilaç hakkında rapor yazıp ilacın kullanılmaması için Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi FDA'ye başvurdu. Crestor'un orijinal İngilizce prospektüsünde ilacın kan şekerini yükselttiği, diyabeti artırdığı ve kan şekerinin ölçümünde kullanılan enzimi de yükselttiği açıkça ifade edilirken Türkiye'deki prospektüsünde bu bilgiler yok, saklanmış. Bu İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü'nün sorumluluğu. İlaçtaki tüm yan etkilerin yer aldığı orijinal prospektüs olduğu gibi Türkçeye çevrilmeliydi. -milliyet

    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
  • Ters Köşe26 Nisan 2017 Çarşamba 23:58
  • Doğa ve İnsan26 Nisan 2017 Çarşamba 23:58
  • Müsvedde Düşünceler26 Nisan 2017 Çarşamba 23:55
  • ETS Tur Havatur'da26 Nisan 2017 Çarşamba 22:12
  • İncirliova'da Üst Geçitten Atlamak Istedi26 Nisan 2017 Çarşamba 20:07
  • Aydın'da çevre kirliliği durmak bilmiyor!26 Nisan 2017 Çarşamba 19:14
  • Aydın'da Cumhurbaşkanı'na suikast çağrısı yapan Fransız siyasetçi hakkında suç duyurusu26 Nisan 2017 Çarşamba 18:13
  • Nazilli böyle sünnet düğünü görmedi26 Nisan 2017 Çarşamba 17:46
  • Dünyanın en iyi 3 takımından biri Aydın Bahçeşehir Koleji26 Nisan 2017 Çarşamba 17:32
  • Köşk’te 3. Geleneksel Rahvan At Yarışları heyecanı26 Nisan 2017 Çarşamba 14:55
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim