• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021

    Arınç'ın sözlerine sert tepki

    07.12.2011 21:30
    Arınçın sözlerine sert tepki
    Bülent Arınç'ın vekillere rest çeken sözlerine, MHP'li Oktay Vural'dan yanıt.
    Arınç'ın sözlerine sert tepki Arınç'ın sözlerine sert tepki Arınç'ın sözlerine sert tepki

    Arınç’ın ''Milletvekillerinin yasayı aynen iade etmeye cesareti yetmeyecek'' sözüne MHP'li Vural tepki gösterdi. Vural: ''Arınç'ın açıklamaları Cumhurbaşkanının iradesini, TBMM’nin üzerinde gören bir anlam taşıyor. Arınç kendi grubunu 'fasulye'den görüyor''


    MHP'den Arınç'ın sözlerine sert tepki MHP Grup Başkanvekili Oktay Vural, Türkiye’nin dış politikasının, ABD menfaatlerine göre düzenlendiğini iddia etti.

    TBMM’de basın toplantısı düzenleyen Vural, ABD Başkan Yardımcısı Joe Biden’in Türkiye’ye yaptığı ziyareti değerlendirdi. Vural, Biden’in "Irak, Ermenistan ve Kıbrıs" ile ilgili düşüncelerinin açık olarak bilindiğine işaret
    ederek, "Irak’ın 3’e bölünmesi fikrini ortaya atan Biden’dir. Şimdi Irak’ta 3 devletli bir çözüm önerisi Türkiye’ye empoze edilmeye çalışılıyor" dedi.

    Vural, "Kıbrıs sorununu çözün yoksa size haddinizi bildiririz" diyen Biden’in, 12 yıl önce de aynı şeyleri söylediğini belirterek, "Türkiye’ye tehditler savuran Biden’e Sayın Ecevit ’Varamazsak varamayız. Kıbrıs meselesi
    1974’te bitmiştir. Anladınız mı Sayın Senatör’ diyerek haddini bildiren Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı değil midir?" diye konuştu.

    O gün dayatmalara "hayır" dendiğini, bugün ise ABD dayatmalarının, Türkiye’nin bir ev ödevi gibi yerine getirdiğini ileri sürerek, "Türkiye’nin dış politikası ABD menfaatlerine göre düzenleniyor. ABD’nin politikalarına ’evet’ diyen AKP’nin neden alkışlandığını da öğrenmiş bulunuyoruz" dedi.

    -"Arınç’ın ifadelerini kendi milletvekilleri de kabul etmiyor"-

    Vural, kamuoyunda "şike yasası" olarak bilinen "Sporda Şiddet ve Düzensizliğin Önlenmesine Dair Yasa" ile ilgili Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın ifadelerini yakışıksız bulduğunu söyledi. Arınç’ın sözleri ile milletvekillerini tehdit ettiğini ileri süren Vural, şunları söyledi:

    "Tehdit ediyor. Sen kimsin. Otur oturduğun yerde. Demek ki Başbakanın bir süre AKP’de yok olması, ’AKP’ diye bir partinin olmadığını ortaya koyuyor.

    Sayın Başbakan yoksa ’AKP’ diye bir partide yok. Her kafadan bir ses çıkıyor. Enteresan gelişmeler. Arınç’ın sözlerini kendi grubunun milletvekilleri de
    yakışıksız buluyor. Böyle bir ifade TBMM’nin ve milletvekillerinin iradesini yok sayan Cumhurbaşkanının iradesini Meclis’in üzerinde gören, biat kültüründen
    gelmiş bir yaklaşım tarzıdır."

    Yasanın yarın Adalet Komisyonunda görüşüleceğini hatırlatan Vural, "Başbakanın bir süreliğine rahatsız olması bir çok farklı sesin ortaya çıkmasını sağladı. Aslında ’AKP’ diye bir parti yok, ama Recep Tayyip Erdoğan’dan başka iradelerinin olmadığı ortaya çıkmıştır" diye konuştu.

    Arınç’ın açıklamaları ile kendi grubunun iradesini "fasulye"den gördüğünü ileri süren Vural, "AKP grubunun tavrı tutarlı. Bu git-gellerin nedeni yoksa sırça köşkler ile ilgili mücadelenin başlaması mı? AKP grubunun iradesi varken, Arınç’ın ortaya çıkması devlet yönetimi açısından sağlıklı değil" dedi.

    Vural, şike yasasıyla ilgili "tereddütleri" bulunmadığına işaret ederek, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün yasayı eşitlik konusunda Anayasaya aykırı bulması durumunda Anayasa Mahkemesine götürebileceğini söyledi.

    MHP’li Vural, Arınç’ın, "kamu sendikaları arasında Memur Sen ’evet" dediği için toplu sözleşmeyi onunla yapacağız" yönünde açıklamalarının bulunduğunu belirterek, "Sarı sendikacılığın tipik örneği. Birileri ’hayır’ dedi diye toplu sözleşmeden faydalanamayacak. ’Bitaraf olan bertaraf olur’ diyor.

    ’Hayır’ diyenlerin ekmeğini mi keseceksin, hapse mi atacaksın?" diye sordu.

    Başbakan Erdoğan’ın medya temsilcileriyle yaptığı toplantıyı eleştiren Vural, "Yüksek Sansür Kurulu var. Başbakan ilk toplantıyı dükkan sahipleri ve mutfak şefleriyle yaptı. Sonra da Bülent Arınç yaptı. Bu kurul, milletin, halkın sesini sansürlüyor" dedi.

    Vural, Arınç’ın El Cezire ile bir mülakat yaptığını ve mülakatta sorulan "Suriyeli muhaliflere neden destek veriyorsunuz?" sorusuna kızdığı için yakasındaki mikrofonu yere atarak çekimi bitirdiğini ileri sürerek, "Muhabir
    ’Suriyeli muhalif askerleri neden getirdiniz?’ diye soruyor. Arınç ise ’40 yıllık siyasetçiyim. Bana böyle soru soramazsınız’ diyor. Türkiye’de bir takım sorulara
    cevap vermesi gerekenlerin cevap veremedikleri soru olunca hemen baskı ve tehdide sarılıyorlar. KPSS gibi soruları önceden vermek lazım" dedi.

    -"Bütçenin bu millete ne getirdiği, ne götürdüğü meçhul"-

    Vural, yarın TBMM Genel Kurul’da 2012 yılı bütçesinin görüşülmeye başlanacağını hatırlatarak, Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın açıklamalarına eleştiriler getirdi. Vural, bütçeye yönelik 31 sayfalık muhalefet eleştirisi yazdıklarını belirterek, "Bütçenin bu millete ne getirdiği, ne götürdüğü meçhul" dedi.

    Vural, sözlerine şöyle devam etti:

    "Babacan, 2 Aralık’ta Avrupa ülkeleri için ’borçlanarak yaşıyorlar’ demişti. Şecaat arz ederken, sirkatin söylemiş. Türkiye ne ile yaşıyor. Cari işlemler açığı GSMH’nin binde 3’ünden yüzde 8’e çıktı. Halk gırtlağına kadar
    borçlandırdılar. Hane halkının borcu ellerindekinin yüzde 4,3’ü iken, şimdi yüzde 41’ler seviyesine çıktı. Türkiye tasarruf etmiyor. Tasarruf edeceğimize borçlanıyoruz. Türkiye Avrupa’dan borçlanıyor. Avrupa’yı finanse ediyoruz."

    -Sorular-

    Vural, şike yasası ile ilgili olarak AK Parti’de iktidar mücadelesi yaşanıp yaşanmadığı yönündeki bir soruya "Erdoğan’ın son dönemi... Tarıma döneceğim demişti. Bu tip boşluklardan faydalanıp farklı tavırlar sergilemek
    doğru değil. Şimdi herkes post peşinde. Bu tür mücadelelerin yaşandığı dönemi göreceğiz. Bir Başbakan hasta yatağındayken hükümet içinden farklı
    değerlendirmeler olmasını hoş karşılamıyoruz" cevabını verdi.

    ARINÇ GÜL'Ü BÖYLE SAVUNMUŞTU

    Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün kamuoyunda 'Şike yasası' olarak adlandırılan yasayı veto etmesini değerlendirerek, "Ben şahsen Cumhurbaşkanımızın takdirlerine, hukuki mütaalasına ve gerekçesine aynen katılıyorum" demişti.

    MİLLETVEKİLLERİ CESARET EDEMEYECEK

    Bülent Arınç, Türkiyle Büyük Millet Meclisi'nde bundan sonraki sürecin nasıl ilerleyeceği konusundaki soruya da yanıt verdi. Arınç bu konuda şöyle konuşmuştu:

    "Hukuki prosedür şöyle. Meclis komisyanda bunu tekrar ele alır, değişiklik yaparak tekrar genel kurula sevk edebilir. Veya bu geldikten sonra olduğu yerde kalır. Yani onun yenilenmesi için onun yeniden tahrir edilmesi lazım. Ama sanıyorum bu gerekçeler doğrultusunda artık siyasi partilerden hiçbir temsilci bu kanunun tekrar çıkartılması için bir gayret göstermeyecektir.

    Aksi olursa meclis genel kurulu ya aynen kabul edebilir, bu takdirde sayın cumhurbaşkanımızın ikinci defa geri görderme hakkı yok. Veya değişebilir. Eğer değiştirerek kabul ederse aynı prosedür tekrar devam edecektir. Ancak kamuoyunun bu konudaki baskısı sanıyorum ki hiçbir milletvekilinin bu kanunu, hiçbir milletvekilininin bu kanunu tekrar meclis genel kuruluna getirmeye cesareti yetmeyecek."  

    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, Türkçe karakter kullanılmayan ve kişilik haklarını hiçe sayan yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
  • Demirtaştan Akla Ziyan İddia!05 Ekim 2012 Cuma 08:37
  • Vekilin İsteği Başka!05 Ekim 2012 Cuma 08:36
  • Hüseyin Çelik: Panik yapmayın!04 Ekim 2012 Perşembe 20:18
  • Hüseyin Aygünden ilginç iddia04 Ekim 2012 Perşembe 20:07
  • MHPnin Neden Evet Dediği Belli Oldu04 Ekim 2012 Perşembe 14:46
  • Muharrem İnce Meclisi birbirine kattı04 Ekim 2012 Perşembe 14:44
  • CHPli heyetten ilk açıklama03 Ekim 2012 Çarşamba 22:45
  • Seçim teklifi komisyondan geçti03 Ekim 2012 Çarşamba 21:00
  • CHPden sağduyu çağrısı03 Ekim 2012 Çarşamba 20:55
  • BDPden ilk yorum Kaplandan03 Ekim 2012 Çarşamba 20:52
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim