• BIST 82.050
  • Altın 146,281
  • Dolar 3,7786
  • Euro 4,0024

    AKP'liye rüşvet suçlaması

    24.04.2008 11:15
    AKPliye rüşvet suçlaması
    Azerbaycan'ın AKPM'de AKP'nin ısmarlama bildirisini neden imzaya açtı?
    AKP'liye rüşvet suçlaması AKP'liye rüşvet suçlaması AKP'liye rüşvet suçlaması

    AKPM'deki Türk Grubu Başkanı Mevlüt Çavuşoğlu'nun AKP davasıyla ilgili bildiriyi imzaya açan Azerbaycan ile yakın ilişki içerisinde olduğu öğrenildi. Çavuşoğlu'nun AKPM adına gözlemci olarak izlediği Azerbaycan seçimlerinde 1.2 milyon dolarlık rüşvet karşılığında usulsüzlük raporlarının gündeme alınmasını veto ettiği ileri sürüldü. 3 Azeri gazetesinin genel yayın yönetmeni Erdoğan'a şikâyet mektubu gönderdi.

    Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi (AKPM) Türk Grubu Başkanı AKP'li Mevlüt Çavuşoğlu 'nun, Azerbaycan'da 2003 yılında gerçekleştirilen seçimlerde AKPM adına gözlemci olduğu, seçimlerde usulsüzlük yapıldığına ilişkin raporların gündeme alınmasını, gözlemci statüsü konumu aracılığıyla veto ettiği öğrenildi. Bu olayın ardından Azeri basını tarafından 1.2 milyon dolar rüşvet almakla suçlanan Çavuşoğlu'nun, Bakû Haber, Azatlık ve Yeni Müsavat gazetelerinin genel yayın yönetmenlerinin mektubuyla Başbakan Recep Tayyip Erdoğan 'a şikâyet edildiği de ortaya çıktı.

    AKP hakkındaki davayı eleştiren AKPM bildirisini Azerbaycan'ın imzaya açmasının gerekçeleri netleşmeye başladı. Türk Grubu Başkanı Çavuşoğlu'nun Azerbaycan ile olan yakın ilişkilerinin 2003 yılında Azerbaycan'da gerçekleştirilen genel seçimlere dayandığı öğrenildi. Cumhuriyet 'in edindiği bilgiye göre, Çavuşoğlu'nun Azerbaycan ile olan bağlantısı şöyle:

    Çavuşoğlu, AKPM'nin gözlemcisi olarak 2003 yılında düzenlenen genel seçimleri izlemek üzere Azerbaycan'a gitti. Daha sonra AKPM'nin bu ko nu ile ilgili olarak 25 Kasım tarihinde Maastricht'te düzenlenen ve bu konunun ele alındığı toplantısında, seçimlerde herhangi bir hile bulunmadığı yönündeki kendi görüşlerini sunan Çavuşoğlu, "Azerbaycan seçimlerinde hile yapıldığına dair" görüşü içeren raporun gündeme alınmasını ise engelledi.

    Vetonun ardından, Azerbaycan basınında Çavuşoğlu'na İlham Aliyev yönetimi tarafından "1.2 milyon dolar rüşvet verildiğine" ilişkin haberler çıktı. Bu haberlerin ardından net bir açıklama gelmeyince, Azeri basın kuruluşlarının temsilcileri, "Çavuşoğlu'nun 1.2 milyon dolar rüşvet aldığı" iddialarının soruşturulması için Başbakan Erdoğan'a başvurdu.

    Bakû Haber, Azatlık ve Yeni Müsavat gazetelerinin genel yayın yönetmenleri Aydın Kuliyev, Ganimet Zahidov ve Kabil Abbasoğlu Erdoğan'a bir mektup göndererek söylentilene açıklık getirilmesini istediler. Mektupta şöyle denildi: "Çavuşoğlu, Avrupa Konseyi'nin seçimlerde yaşanan ihlallerle ilgili raporunu imzalamaktan kaçınmıştır.

    Açıklamaları, Azerbaycan'daki demokratik çevreler ve aydınlar tarafından anlaşılmaz ve Türkiye'ye özgü geleneklere ters olarak değerlendirilmiştir. Ayrıca basında iktidardan 1. 2 milyon dolar rüşvet aldığı yolunda haberler çıkmıştır."

    Mektuba ilişkin olarak Başbakanlık'tan bir açıklama yapılmadı.

    Cumhuriyet

    Diğer Haberler
  • Tayvan’da bir kişinin kulağından böcek çıktı06 Ekim 2012 Cumartesi 09:38
  • Sınıra yaklaşmayın uyarısı06 Ekim 2012 Cumartesi 08:27
  • Suriye: Özür dilemedik06 Ekim 2012 Cumartesi 07:40
  • Köylüler bu kulübe için seferber oldu05 Ekim 2012 Cuma 19:30
  • Mescid-i Aksa karıştı05 Ekim 2012 Cuma 18:02
  • İşte Suriyenin zayiatı05 Ekim 2012 Cuma 17:12
  • Gerçek işsizlik yüzde 1105 Ekim 2012 Cuma 17:10
  • Büyük tehdit: O esirler idam edilebilir!05 Ekim 2012 Cuma 17:08
  • İtalya: Esed provokasyonlara son vermeli05 Ekim 2012 Cuma 16:28
  • 11 Yaşındaki Çocuk Buldu05 Ekim 2012 Cuma 16:15
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Aydın Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0256.226 61 64 | Faks : 0256.226 61 64 | Haber Yazılımı: CM Bilişim